A fost odata ca niciodata…Shrek pentru totdeauna

Regie: Mike Mitchell

Actori: Mike Myers, Eddie Murphy, Cameron Diaz, Antonio Banderas, Julie Andrews, John Cleese, Craig Robinson

Titlu original: Shrek Forever After

A fost odata ca niciodata…asa incep toate povestile clasice pentru copii. Asa incepe si filmul acesta, care desi este inspirat din basmele populare, aduce la viata o aventura cu totul noua. Shrek pentru totdeauna / Shrek Forever After este cea de-a patra parte a povestii capcaunului verde si tocmai s-a lansat pe DVD la www.provideo.ro. Ca prima animatie care si-a facut premiera de gala la festivalul de la Cannes (prima dupa Peter Pan 1953), Shrek a devenit mascota distractiei. Cu un aspect simplu si inestetic, dar cu un suflet complex si trairi absolut umane, eroul nostru trece printr-o serie de aventuri fantastice care i-au cucerit atat pe cei mici cat si pe cei mari. Regasim tipologia tuturor personajelor din animatie in randul prietenilor si cunostintelor noastre si nu ne sfiim sa declaram ca suntem Shrek sau Fiona.

Shrek, ai grija ce-ti doresti!

Seducatoarea poveste a unui capcaun singuratic, care isi petrece zi de zi in acelasi mod fara speranta unui destin special. Insa intr-o zi primeste misiunea de a salva cea mai frumoasa printesa din tinutul Foarte Foarte Indepartat. O salveaza, se indragostesc, se casatoresc si fac copiii. Ar putea spune ca are o viata implinita pe care si-ar dori-o orice om. Insa el nu e om si viata de familie este foarte agitata, asa ca ce-ar fi daca intr-o zi – intr-o singura zi – familia si prietenii lui n-ar exista? Dorinta e usor de indeplinit pentru maleficul roscovan Rumpelstiltskin care vrea sa conduca tinutul si care sterge intreaga existenta a lui Shrek (Mike Myers).

Usurat ca i s-a indeplinit dorinta, ca este din nou singur si de temut, capcaunul se trezeste intr-o realitate alternativa in care el nici nu se nascuse. Prin urmare nu-l cunoscuse pe Donkey (Eddie Murphy), nici pe Puss in Boots (Antonio Banderas) si nici pe Fiona (Cameron Diaz). Toti acesti prieteni au acum destine foarte nefericite, intr-o lume in care capcaunii sunt vanati si Rumpelstiltskin este rege. Incarcat de vina si cu mustrari de constiinta, Shrek hotaraste ca trebuie sa ia masuri pentru a rupe magia sau cel putin pentru a-si recastiga prietenii si iubita.

Daca in prima parte Shrek trebuia sa isi salveze iubita, in a doua parte sa salveze regatul in care locuia si in a treia sa-si salveze copiii si familia, in partea a patra capcaunul trebuie sa lupte pentru a elibera intreaga lume de sub stapanirea absurdului Rumpelstiltskin. Uneori, consecintele unei decizii neinspirate pot fi greu de imaginat, dar mult mai greu de reparat, iar Shrek afla aceasta lectie in cel mai dur mod posibil.

Va urma…?

Povestea animatiei Shrek pentru totdeauna / Shrek Forever After este una extrem de captivanta pentru cei mici, avand structura unui road-movie si dezvoltand pe alocuri motive din povestile clasice. Filmul pastreaza valorile umane si problemele oamenilor mari, fapt ce atrage publicul matur. In timp ce Shrek ramane in centrul aceluiasi triunghi de basm eroul-frumoasa printesa-raul povestii, personajele secundare din jurul sau sunt puse in tot felul de situatii inedite si nespecifice. Ca in orice comedie reusita, eroul este hidos si antisocial, printesa oricat de minunata ar fi are ceva de ascuns, iar personajul negativ e un pitic cu vise gigantice. Shrek pentru totdeauna / Shrek Forever After este plin de energie, lipsit de intentii rautacioase si foarte aventuros.

O astfel de poveste, care a ajuns deja la partea a patra si continua sa impresioneze, nu poate avea un sfarsit. Refuz sa cred ca nu vom mai avea parte de aventuri cu Shrek, Donkey si Puss in Boots, iar la felul in care s-a terminat animatia, am si mai multe motive sa cred ca ne vom mai intalni cu aceste personaje.

Speranta, comunicarea si increderea sunt nelipsite in Shrek pentru totdeauna / Shrek Forever After, o animatie extrem de amuzanta, plina de efecte vizuale si jocuri de limbaj.

A fost odata ca niciodata…asa incep toate povestile clasice pentru copii. Asa incepe si filmul acesta, care desi este inspirat din basmele populare, aduce la viata o aventura cu totul noua. Shrek pentru totdeauna este cea de-a patra parte a povestii capcaunului verde si tocmai s-a lansat pe DVD la www.provideo.ro. Ca prima animatie care si-a facut premiera de gala la festivalul de la Cannes (prima dupa Peter Pan 1953), Shrek a devenit mascota distractiei. Cu un aspect simplu si inestetic, dar cu un suflet complex si trairi absolut umane, eroul nostru trece printr-o serie de aventuri fantastice care i-au cucerit atat pe cei mici cat si pe cei mari. Regasim tipologia tuturor personajelor din animatie in randul prietenilor si cunostintelor noastre si nu ne sfiim sa declaram ca suntem Shrek sau Fiona.

Shrek, ai grija ce-ti doresti!

Va urma…?

Povestea este una extrem de captivanta pentru cei mici, avand structura unui road-movie si dezvoltand pe alocuri motive din povestile clasice. Filmul pastreaza valorile umane si problemele oamenilor mari, fapt ce atrage publicul matur. In timp ce Shrek ramane in centrul aceluiasi triunghi de basm eroul-frumoasa printesa-raul povestii, personajele secundare din jurul sau sunt puse in tot felul de situatii inedite si nespecifice. Ca in orice comedie reusita, eroul este hidos si antisocial, printesa oricat de minunata ar fi are ceva de ascuns, iar personajul negativ e un pitic cu vise gigantice. Shrek pentru totdeauna este plin de energie, lipsit de intentii rautacioase si foarte aventuros.

Speranta, comunicarea si increderea sunt nelipsite in Shrek pentru totdeauna, o animatie extrem de amuzanta, plina de efecte vizuale si jocuri de limbaj.