A naibii dragoste…la orice varsta

Regie: Glenn Ficarra, John Requa

Actori: Steve Carell, Ryan Gosling, Julianne Moore, Emma Stone, Marisa Tomei, Kevin Bacon

Titlu original: Crazy, Stupid, Love
Comedia romantica A naibii dragoste/ Crazy, Stupid, Love este un film foarte bine echilibrat, combinand cu success inteligenta replicilor cu moralitatea scenelor. Regizat de Glenn Ficarra si John Requa, filmul incarcat cu actori fabulosi, aduce in prim plan povesti urbane modern incarcate de emotii surprinzatoare. In esenta, este un studiu asupra comportamentului masculin insumand aici confuzia sexuala, problemele existentiale si chiar procesul de maturizare cu tot ceea ce presupune adolsecenta.

In cautarea iubirii adevarate…

Steve Carell, care de obicei interpreteaza rolul barbatului imatur, sensibil si naiv, este Cal Weaver, un tip comun cu o familie ca oricare alta, o casuta frumoasa in suburbia si o slujba la birou. In plus, are o tunsoare oribila si un simt al vestimentatiei foarte prost, care il transforma intr-o persoana anosta si neinteresanta.

Dupa mai bine de 20 de ani de casnicie, Emily (Julianne Moore) ii cere divortul intr-un moment complet neasteptat, spunandu-i ca a avut o aventura cu un coleb de munca aproape la fel de neatragatoare. Mut de surprindere, Cal se refugiaza intr-un bar si isi varsa toate frustrarile oricui are urechi sa il asculte. Acolo il intalneste pe Jacob (Ryan Gosling), un tip de-a dreptul cuceritor, care il va ajuta sa devina alt om. Acum, principalul tel este acela de a-i plati sotiei cu aceeasi moneda.

Dar, evident, lucrurile se complica ingrozitor. Incepand de la Cal si pana la fiul acestuia, fiecare personaj are o poveste pe cat de amuzanta pe atat de reala. Cal are o aventura cu profesoara fiului sau, in timp ce Jacob intalneste iubirea adevarata – pe Hannah (Emma Stone), fiica lui Cal. In tot acest timp, Emily incearca sa lamureasca situatia cu colegul de munca, care tot insista sa o invite in oras. Sageata lui Cupidon il loveste si pe mezinul familiei, care isi declara iubirea fata de bona lui in cele mai nepotrivite si stanjenitoare momente.

Fericirea e rara si nepretuita

Fara discutie, toate aceste personaje urmaresc sa atinga fericirea in felul in care fiecare dintre ele o intelege. Comedia reiese din sinceritatea frapanta a personajelor, dar si din situatiile pe care si le creeaza atunci cand ignora ratiunea.

Ryan Gosling si Steve Carell formeaza un cuplu genial, in ciuda diferentei de varsta si opinii. Carisma dintre ei nu poate fi decat produsul unor interpretari actoricesti ireprosabile. Emma Stone li se alatura cu entuziasmul si prospetimea unei tinere actrite increzatoare in talentul ei. Julianne Moore face din nou furori, atat in randul tinerilor cat si a celor mai maturi. Placerea de a juca din nou intr-o comedie, dupa o pauza destul de lunga, este evidenta. Savoarea interpretarilor de exceptie continua cu doua prezente episodice delicioase: Marisa Tomei si Kevin Bacon.

A naibii dragoste/ Crazy, Stupid, Love este o comedie romantica decenta si simpatica pana la capat. Filmul priveste viata si iubirea cu modestie si optimism, facand ca toate lucrurile sa para mai simple si mai usor de infruntat. Fara a insista pe detalii, povestea reuseste sa surprinda esenta protagonistilor sai si reda naturaletea si eleganta relatiilor inter-umane de orice natura.