Actiune europeana cu Angelina Jolie si Johnny Depp

Regie : Florian Henckel von Donnersmarck

Actori : Johnny Depp, Angelina Jolie, Paul Bettany, Timothy Dalton , Steven Berkoff, Rufus Sewell, Alessio Boni

Titlu original: The Tourist
Angelina Jolie si Johnny Depp formeaza un cuplu pentru prima data intr-un film. Ea aduce feminismul si actiunea la putere, el combate cu inteligenta si mister. Daca iti sta gandul la vacanta, escapism si distractie fara limite, serile elegrante, peisajele minunate si hainele scumpe prezentate in Turistul/ The Tourist te vor convinge cu siguranta. Filmul cuprinde toate scenele de actiune obligatorii, pe care te astepti sa le vezi intr-un film de actiune romantic, fara a ramane insa cu senzatia ca pericolul exista cu adevarat. Rasturnarile de situatie sunt imprevizibile, dar nu iti vor da prea mult de gandit. Pana la final, iti vei da seama ca ai avut parte de doua ore de divertisment decent. Nici jocul continuu de-a soarecele si pisica dintre Johnny Depp si Angelina Jolie nu e deloc dezagreabil.

Femeia fatala…din nou

Turistul/ The Tourist este primul film de la Hollywood al regizorului strain Florian Henckel von Donnersmarck, care, in 2007, a castigat Premiul Oscar la categoria Film strain cu pelicula germana de debut “The Lives of Others”.

Jolie este Elise Clifton Ward, o englezoaica misterioasa si eleganta, iubita lui Alexander Pearce, un sarlatan cautat de mafie pentru furtul catorva miliarde de dolari. Revenita in rolul de englezoaica, Angelina are ocazia sa scoata de la naftalina accentul folosit pe vremea cand juca in filmul Tomb Raider.

La prima aparitie in actiune, Elise este urmarita de autoritati pana la o cafenea in Paris unde primeste instructiuni de la Pearce sa ia primul tren de a doua zi spre Venetia. Odata urcata in tren, ea va trebui sa gaseasca/ agate  un barbat care sa joace rolul de partener pentru a-i putea pacali pe urmaritori. Femeia il alege pe Frank Tupelo (Johnny Depp), un profesor din clasa mijlocie care locuieste in Wisconsin. Rolul lui Depp este extrem de interesant, pentru ca, spre deosebire de rolurile cu care ne-a obisnuit, de aceasta data actorul interpreteaza un personaj modest, neindemanati si fascinat de noua si atragatoarea cunostinta.

Depp…de o naivitate comica

Odata ajunsi in Venetia, Elise si Frank trebuie sa fuga atat de politie cat si de un gangster furios (Steven Berkoff), care isi vrea banii furati inapoi…Toata lumea crede ca Frank este de fapt hotul de Pearce, iar urmaririle si schimburile de foc sunt neincetate. Actiunea capata nuante comice atunci cand Frank, in naivitatea sa, realizeaza ca indiferent daca ar spune adevarul, tot nu ar scapa teafar din mainile mafiotilor.

Integrati in actiune, Angelina Jolie si Johnny Depp, cele mai mari staruri de pe planeta, nu prea formeaza un cuplu convingator. Personajele sunt mai interesante urmarite individual, ceea ce poate fi considerat un minus pentru ca filmul se vrea a fi unul romantic. Jolie se ocupa cu partea de actiune, iar Depp cu asigurarea umorului. Cel putin, la final, dupa o excursie prin locurile faimoase din Europa, nimeni nu s-a ales cu insolatie sau intoxicatie alimentara.