Adam Sadler conduce gasca de Oameni mari si fara minte

Regie: Dennis Dugan

Actori: Adam Sandler, Kevin James, Chris Rock, David Spade, Rob Schneider, Salma Hayek, Maria Bello, Maya Rudolph, Steve Buscemi

Titlu original: Grown-Ups

Asemenea comediei romantice Vacanta All Inclusive/ Couples Retreat, si filmul Oameni mari si fara minte/ Grown-Ups pare sa fie ocazia perfecta pentru a reuni mai multi comici celebri si prieteni buni care sa arate ce stiu intr-o vacanta in grup. De aceasta data, actorul central este Adam Sandler care isi invita actualii prieteni (Steve Buscemi si Kevin Grady) si fostii colegi de platou (Chris Rock, Rob Schneider, David Spade si Kevin James) pentru a incinge o comedie despre adulti si pentru adulti in stilul caracteristic. Actiunea filmului este doar un pretext care uneste bancurile, glumele si situatiile amuzante intr-o singura desfasurare de forte. Totul este divertisment si relaxare, de aceea Adam Sandler le-a oferit colegilor sai din comedia Oameni mari si fara minte/ Grown-Ups si fara minte cate un automobil Maserati, in valoare de 208.000 de dolari, in semn de multumire ca au acceptat sa joace alaturi de el in aceasta comedie.

Gasca pusa pe distractie

Dupa ce asista la inmormantarea profesorului lor de sport din liceu, Sandler si gasca lui se opresc la o cabana luxoasa pentru un weekend de amintiri si distractie. Problema e ca jmecherasii din liceu au devenit adulti responsabili si legaturile dintre ei s-au rupt. De aceea, le este foarte greu sa reia prietenia mai ales cand exista sotii si copii super-evoluati la mijloc care trebuie si ei integrati in distractie. Insa incet-incet, cu totii invata sa iubeasca distractia in aer liber si amintirile incep sa curga. Abia dupa 80 de minute de glume si poante, actiunea filmului capata contur.

In ciuda cliseelor si a ciudateniilor cu care Sandler ne-a obisnuit, Oameni mari si fara minte/ Grown-Ups are si multe momente ilare si spectaculoase in special datorita chimiei care exista intre actorii din distributie. Improvizatia este la ea acasa, asa cum i se potriveste oricarui comic respectabil. Hohotele de ras si camaraderia abunda si devin molipsitoare, iar decorul este de-a dreptul relaxant.

Care era subiectul?

Filmul Oameni mari si fara minte/ Grown-Ups ar fi putut fi si mai amuzant, daca ar fi existat un subiect bine structurat si unele glume exersate mai mult. Accentul cade in exclusivitate pe distributia de exceptie, care se descurca minunat. Pana si femeile sunt amuzante…lucru destul de bizar pentru un film in care barbatii se afla in centrul actiunii.

Dupa ce am stabilit ca punctul forte al filmului il reprezinta prestatia actorilor, cred ca e lese de inteles ca Oameni mari si fara minte/ Grown-Ups nu mai avea nevoie si de o lansare pe Blu-ray, desi cei de la Sony s-au straduit ca produsul sa fie unul cat mai atractiv indroducand mai multe elemente bonus in exclusivitate. Printre surprize se numara: interviuri cu Dennis Dugan, scene cazute la montaj sau filmulete amuzante cu actorii.

Succesul filmului Oameni mari si fara minte/ Grown-Ups depinde de cat de mult va plac actorii din rolurile principale. Daca nu sunteti fani ai vreunuia dintre cei de pe lista, o sa fie putin cam greu sa va adaptati la stilul lor si sa le savurati glumele. Partea inovatoare este lipsa unui subiect bun, ceea ce transforma filmul intr-un episod de stand-up comedy. Daca este un episod reusit sau nu, ramane sa stabiliti singuri…