Angelina Jolie isi face dreptate singura in Salt

Regie: Phillip Noyce

Actori: Angelina Jolie, Liev Schreiber, Chiwetel Ejiofor, Kevin O’Donnell, August Diehl

Titlu original: Salt
Salt, filmul de actiune regizat de Phillip Noyce, ridica mai multe semne de intrebare. Ce-ar fi daca Razboiul Rece nu s-ar fi incheiat cu adevarat? Daca rusii ar avea mai multi agenti secreti instruiti sa loveasca direct in inima Americii? Si daca Angelina Jolie ar decide sa-si vopseasca parul blond? Fiecare din aceste intrebari isi gaseste cate un raspuns la fel de convingator. Si raspunsurile nu fac rezumatul temerilor americane fata de forta rosie a Rusiei. Intriga ce se concentreaza in jurul puterii sovietice nu e decat o scuza pentru a o vedea pe Angelina in plina actiune cotonogind baietii rai. Si…misiune indeplinita! Angelina Jolie este printre putinele actrite de actiune recunoscute pentru miscarile ei a la James Bond.

In sfarsit James Bond in varianta feminina!

Angelina Jolie
interpreteaza rolul lui Evelyn Salt, un agent CIA cu o viata frumoasa, un sot iubitor (August Diehl) si, dupa cum am mai amintit, cu parul foarte blond. Viata ei lipsita de griji este data peste cap in momentul in care un dezertor pe nume Orlov (Daniel Olbrychski) ajunge la sediul CIA si acuza ca Salt ar fi agent rus sub acoperire. Partenerul ei Ted (Liev Schreiber) nu crede, insa ceilalti doresc sa o supuna unui interogatoriu. Salt presimte ca este victima unei inscenari si nu are de gand sa astepte sa devin victima, asa ca evadeaza intr-un mare stil. Pentru cei cu dubii in privinta ei, dupa fuga, le mai ramane o singura nelamurire: este Salt agent dublu croit sa ucida presedintele sau este o femeie acuzata pe nedrept care urmareste doar sa-si probeze nevinovatia? Desi nu va pot da raspunsul la intrebare, indraznesc sa va dezvalui ca in procesul aflarii acestui raspuns veti fi martorii unor scene de actiune incredibila si adrenalina.

Angelina Jolie nu are nevoie sa ne demonstreze calitatile ei de actrita de actiune, dar Salt este reintrarea in caracter dupa ce actrita s-a perindat prea mult timp intre roluri melodramatice. Talentul acesteia este de multe ori umbrit de celebritatea ei, de atragatorul ei sot si de gasca de copii adoptati. Desi prestatia ei actoriceasca nu e de neglijat nici in drame, actrita este cel mai apreciata atunci cand loveste sub centura in filme de actiune.

Arme, pumni si iar arme!

Subiectul filmului nu este unul extraordinar, nu implica nici cel mai mic grad de complexitate, insa este acel gen de actiune care te lasa cu gura cascata in urma scenelor de actiune si a efectelor speciale impresionante. Armele artizanale sunt peste tot mai ceva ca in filmele Bond. Pericolul international pandeste la tot locul, iar intriga se intensifica la fiecare minut scurs. Salt are de la inceptul pana la sfarsit un ritm din ce in ce mai alert…nu-ti lasa nicio clipa de respiro si nu iti da voie sa te plictisesti. Imi vine greu sa imi amintesc acum ultimul film de actiune in care tensiunea sa existe permanent.

Prin urmare, originalitatea filmului de actiune Salt consta in lejeritatea subiectului si greutatea scenelor de actiune. In ciuda faptului ca atat Schreiber cat si Jolie joaca exemplar ca de obicei, acestia nu pot depasi cliseul american legat de relatiile cu Rusia. De asemenea intorsaturile de situatie nu sunt chiar atat de surprinzatoare pe cat va asteptati pentru ca intreaga miza este pusa pe actiune in stare bruta.

Angelina Jolie este categoric o actrita de actiune, dar parca ar putea interpreta roluri mai complexe care sa o ridice la adevarata valoare. Poate intr-o zi va gasi un rol care sa nu fie total lipsit de consistenta si plin de actiune, dar nici unul extrem de dramatic precum Schimbul / Changeling!…Sa fie ceva intre cele doua.