Apa pentru elefanti, o lume in grija lui Robert Pattinson

Regie: Francis Lawrence

Actori: Robert Pattinson, Christoph Waltz, Reese Witherspoon

Titlu original: Water for Elephants

Cu o poveste de iubire interzisa intr-un cadru unic, drama Apa pentru elefanti/ Water for Elephants, regizata de Francis Lawrence, este o poveste traditionalista, previzibila si plina de sensibilitate. Reese Witherspoon si Robert Pattinson formeaza un cuplu neobisnuit nu doar pentru povestea personajelor pe care le interpreteaza, ci si ca parteneri intr-un proiect indraznet. Ea are un loc deja rezervat pe strada celebritatilor datorita unei lungi cariere cu personaje de toate genurile. El este in plina ascensiune, dovedind ca stie sa joace foarte bine rolul de vampir nemuritor, cuceritor si vesnic indragostit, in celebra serie Saga Amurg/ Twilight.

Lumea animalelor le-a adus fericirea

Robert Pattinson, testeaza o noua perspectiva actoriceasca cu zambetul pe buze, in rolul unui tanar inteligent care nu reuseste sa-si termine studiile in medicina veterinara din cauza unui accident cumplit in care parintii lui mor. Singur si fara un leu in buzunar, Jacob este primit in marea familie Benzini Bros., un circ ambulant in care este angajat pe post de veterinar pentru animalele care performeaza. Tanarul cade repede in dizgratiile proprietarului August Rosenbluth (Christoph Waltz), atunci cand se imprieteneste cu sotia acestuia Marlena (Reese Witherspoon).

Relatia dintre cei doi devine si mai intima gasind ca puncte comune iubirea pentru animale si frica fata de temeperamentalul August. In ciuda dispretului pe care il primeste de la proprietarul circului, Jacob este fortat sa ramana pentru ca devine singura persoana ce poate dresa si ingriji noua vedeta a spectacolului – elefantica Rosie – pe care Marlena se va urca in timpul reprezentatiilor.

Circul ca odinioara

Actiunea filmului este general liniara, iar punctul culminant se bazeaza mai mult pe reactiile animalelor decat pe prestatiile actoricesti ale protagonistilor. Apa pentru elefanti/ Water for Elephants nu reuseste sa surprinda, ci doar sa emotioneze apeland la sensibilitate umana fata de animale.

Singurul care da credibilitate si valoare rolului sau este Christoph Waltz, un maestru al starilor de spirit schimbatoare care socheaza, emotioneaza si infurie publicul in acelasi timp prin exaltari produse in caracterul personajului sau si instabilitate emotionala. Robert Pattinson este mult prea calm si educat pentru a da credibilitate personajului sau de veterinar sarac, iar Reese Witherspoon este mult prea eleganta pentru o starleta de circ.

Cu toate acestea, drama romantica Apa pentru elefanti/ Water for Elephants reuseste sa isi atinga scopul de a oferi emotia iubirii interzise si universul animalelor dezechilibrat de agresivitatea dresajului si de captivitate.