Ben Affleck jefuieste Orasul

Regie: Ben Affleck

Actori: Ben Affleck, Rebecca Hall, Jon Hamm, Jeremy Renner, Blake Lively, Chris Cooper, Corena Chase

Titlu original: The Town
Va mai amintiti de drama Good Will Hunting? Este filmul cu care au debutat furtunos azi-celebrii actori Matt Damon si Ben Affleck. Prieteni din copilarie, cei doi au pornit pe acelasi drum intrand in industria filmului de la Hollywood filmul in care au fost protagonisti si a carui scenariu l-au semnat impreuna. Nu intamplator pomenesc de Good Will Hunting, caci, urmarind Orasul/ The Town, am avut puternica senzatie ca privesc o continuare a filmului mai sus mentionat. Daca pentru Good Will Hunting a scris scenariul, pentru Orasul/ The Town, Affleck a semnat regia. Ambele trateaza acelasi subiect ingrat. Este vorba despre conditia  intelectualului sarac legat prin datorie morala de prietenii infractori din cartier. In mod sigur, ideea va suna familiar, datorita romanelor studiate in liceu la literatura.

O minte stralucita jefuieste banci

Doug (Ben Affleck) este un tip foarte destept care traieste intr-un cartier sarac si care se ocupa, printre altele, de planificat si organizat operatiuni de jefuire de banci. In ciuda faptului ca este un barbat foarte sensibil si inteligent, nu reuseste sa evadeze din societatea mizera in care traieste. Nu poate renunta si nu isi poate lasa balta prietenii cu care a crescut si care l-au ajutat sa supravietuiasca. Nu poate taia o legatura morala care il uneste de baietii din cartier si asta il descurajeaza. Nu vede nicio portita de scapare de aceea devinde in prizonierul propriei minti.

Filmul incepe cu unul dintre jafurile grupului de patru mascati care erau deja faimosi in oras pentru felul in care mereu reuseau sa pacaleasca politia si sa scape basma curata. In timpul jafului, Doug se indragosteste la prima vedere de una din angajatele bancii jefuite si cauta orice pretext pentru a o intalni ulterior. Fara masca si extrem de sincer, barbatul incepe o relatie cu Claire (Rebecca Hall) si pentru prima data in viata lui se simte motivat sa se autodepaseasca. Ii marturiseste femeii toate trairile si intreaga lui viata, mai putin faptul ca este cautat de politie. Nu are de gand sa renunte la fericirea pe care o simte pentru prima data.

Insa lucrurile se complica atunci cand politia intra pe fir si afla identitatea celor grupului de spargatori. Claire afla si ea adevarul despre identitatea barbatului pe care il iubeste si nu stie ce sa faca. Cei doi indragostiti trebuie sa stabilieasca daca vor merge in continuare pe acelasi drum sau se vor desparti.

Un Oras cuceritor

Atat ca actor cat si ca regizor, Ben Affleck reuseste sa construiasca o atmosfera impresionanta si o actiune cuceritoare din toate punctele de vedere. Subiectul dramei este unul extrem de realist si contemporan, actiunea si cursele de masini sunt nelipsite, iar povestea de iubire imposibila este exact ce-i trebuie unui film.

Drama intelectualului neadaptat a constituit intotdeauna un subiect bun pentru un film psihologic, insa mai rar vezi astfel de cazuri in filme ca acesta in care actiunea si suspansul se intrec reciproc. Orasul/ The Town este unul dintre cele mai bune lansari pe Blu-ray si DVD de anul acesta, dar si unul din acele filme pe care il redescoperi la fiecare vizionare.