Bradley Cooper te duce Dincolo de limite

Regie: Neil Burger

Actori: Bradley Cooper, Robert De Niro, Abbie Cornish, Andrew Howard, Anna Friel, Johnny Whitworth, Tomas Arana

Titlu original: Limitless

Apartamentul sau arata ca si cum ar fi fost calcat de o turma de elefanti, iubita tocmai l-a parasit, infatisarea lui nu se deosebeste de cea a unui boschetar, iar inspiratia nu vrea sa-l ajute la inceperea unui roman pentru care a fost deja platit. Pe scurt, aceasta este viata ascriitorului Eddie Morra (Bradley Cooper). Mai exact, barbatul este un artist ratat, fara perspectiva, pe punctul de a sari in prapastia dependentei de droguri si alcool. In momentul in care un prieten ii oferta o pastila miraculoasa care promite sa il scape de toate problemele, Eddie nu sta prea mult pe ganduri si o inghite.

Pastila creierului si conexiunile ei

Sceptic in privinta efectelor, in scurt timp Eddie se trezeste intr-o noua dimensiune plina de posibilitati, in care toate lucrurile sunt complementare si toate informatiile acumulate de-a lungul vietii ies la iveala. Drogul pe care tocmai il luase, un fel de potentator cerebral, il ajuta sa isi utilizeze creierul la capacitate maxima. Astfel, intreaga sa viata devine…fara limite.

In doar cateva zile, apartamentul devine curat si bine organizat, Eddie se tunde si isi cumpara haine noi, isi recupereaza iubita, dar si inspiratia predand la editura primele capitole ale cartii promise. Teama de a se avanta in necunoscut, de a indrazni, dispare odata cu impresionanta lui capacitate de a planui fiecare pas in detaliu. Investeste la bursa si castiga milioane de dolari intr-un timp foarte scurt. Asa ajunge unul dintre cei mai importanti jucatori de pe Wall Street si este angajat de un mogul financiar (Robert DeNiro) pentru a ajuta la fuziunea a doua companii importante.

Pentru noi, exercitiile mintii sale devin incitante…intr-un timp foarte scurt barbatul invata sa cante la pian si devine vorbitor fluent de limba italiana. Ideea de a deveni dependent de un drog cu efecte secundare necunoscute se transforma intr-o binecuvantare divina datorita efectului uimitor de stimulare a creierului. Pentru Eddie nu mai exista lacune de memorie, indoiala sau mustrari de constiinta. Totul este o experienta nelimitata de putere absoluta.

Un final fara limite

Scenariul filmului Dincolo de limite/ Limitless nu se opreste la stadiul de premisa, ci parcurge intregul concept. Il lasa pe Eddie (Bradley Cooper) sa descopere stocul secret de pastile miraculoase in casa prietenului asasinat, intra intr-o serie de intamplari periculoase si apoi prezinta cu intensitate consecintele. Odata atins pragul de geniu, barbatul face ceea ce ar face mare parte dintre noi: foarte multi bani. Nu ignora nici partea sentimentala si recastiga iubirea femeii cu care isi petrecuse ultimii ani.

Actiunea filmului Dincolo de limite/ Limitless nu se limiteaza doar la planul psihologic si trairile interioare. Intriga este o adevarata cursa impotriva timpului, o lupta pentru viata plina de adrenalina si focuri de arma. Efectele secundare ale pastilelor asupra organismului apar si ele, la fel ca disperarea terminarii stocului.

Bradley Cooper trebuie sa sustina intreaga poveste a filmului si reuseste acest lucru intr-o maniera ireprosabila. Finalul este absolut neasteptat si in acelasi timp incantator pentru dialogul halucinant dintre Robert DeNiro si Bradley Cooper – un actor cu mare greutate si unul dintre tinerii sai succesori. Dincolo de limite/ Limitless te va cuceri definitv print-o actiune pe cat de realista pe atat de logica si printr-un joc actoricesc fara cusur al protagonistilor. Dincolo de limite/ Limitless este un spectacol din care vrei sa faci parte.