Brigada pestrita il ataca pe Brendan Fraser

Regie: Roger Kumble

Actori: Brendan Fraser, Ricky Garcia, Brooke Shields, Matt Prokop

Titlu original: Furry Vengeance

Brendan Fraser este unul dintre actorii mei preferati in materie de filme de comedie. Acesta stie sa dea cele mai bune replici in cele mai potrivite momente, sa destinda atmosfera si sa suporte cu stoicism si amuzament vitregiile rolului pe care si l-a asumat.

In comedia “Brigada pestrita / Furry Vengeance”, Brendan Fraser este un dezvoltator imobiliar, caruia ii revine dezagreabila sarcina de a defrisa o padure protejata doar pentru a-l multumi pe seful sau. Insa planul este mult mai complicat decat suna, pentru ca barbatul este atacat de o turma furioasa de animale care locuiesc in padure. Mai intai un sconcs il imparfumeaza, apoi o pasare nocturna nu il lasa sa doarma facand galagie chiar la geamul dormitorului, iar la final, ratonul il ataca lovindul in punctele sensibile. De la Anticrist incoace un barbat n-a mai suferit atat de tare din cauza creaturilor minuscule ale lui Dumnezeu. Ceea ce trebuie sa ne fie clar tuturor este faptul ca natura nu este neajutorata si sa nu o subestimam sau sa o lezam, caci se va razbuna inzecit.

Coalitia animalelor impotriva omului

Brigada pestrita / Furry Vengeance” are o actiune nebuneasca si indrazneata, oferind foarte multe oportunitati actorilor de a dezvalui calitatile profesiei si de a le aduna intr-o comedie educativa. In ceea ce priveste divertismentul de familie, filmul este recomandarea perfecta. Undeori comedia pare “toanta”, dar in acelasi timp suficient de isteata incat sa sugereze scepticismul cu care directorii unei corporatii se lauda cat sunt de ecologisti, desi defriseaza paduri pentru a construi case de lux. Ceea ce conteaza pentru ei este doar sa pastreze aparentele ca au grija de natura si ecosistemul in care traiesc.

Bineinteles ca Fraser nu are de cand nici sa se prefaca, nici sa permita defrisarea unei intregi paduri, iar sotia si fiul sau – interpretati de Brooke Shields si Matt Prokop – considera ca ar fi nebun daca ar permite sa fie controlat asa usor de seful sau. Shields este foarte ingrijorata pentru starea mentala a sotului ei, caruia i se intampla tot felul de lucruri ciudate, plus ca nu e deloc multumita ca a fost nevoita sa se mute la sat, langa padure, pentru un an intreg. Si cum sa nu fie ingrijorata?! Orice femeie ar fi daca si-ar gasi sotul dimineata pe gazon instaland o cursa electrica pentru deloc inocentele rozatoare care si-au pus in gand sa-i faca viata amara barbatului. Si totusi, nu e normal ca aceasta sa asiste la cum o armata de sconcsi ii impute masina.

Salvati natura!

Animalele buclucase din “Brigada pestrita / Furry Vengeance” sunt foarte realistice, desi au fost lucrate pe calculator astfel incat ochii si gurile lor sa imite expresii umane. Pentru mine, cea mai amuzanta este, cu siguranta, bufnita care inchide fiecare scena si pentru fiecare final are cate o mimica reprezentativa. Micutii isi pastreaza pana si limbajul, planurile lor fiind dezvaluite prin baloanele de deasupra capului care contin imgini cu ce au de gand sa faca.

Brendan Fraser isi da silinta sa joace perfect si transforma fiecare faza intr-un banc grozav, desi filmul se adreseaza in mare copiilor…poate de aceea, putin prosteala nu ar fi stricat. Actorul recupereaza mai tarziu in film, in momentul in care se confrunta cu ratonul, aflat in captivitate. Acesta realizeaza ca bietul animalut isi construise o armata ca mecanism de aparare a familiei sale. Cu alte cuvine, cei doi dusmani impart aceleasi valori. Amandoi ar sacrifica orice pentru binele familiei. Chipul sau – un fel de mila amestecata cu revolta la adresa propriului comportament egoist – transforma scena intr-un memorabila pentru ingtregul film.

Cel mai important lucru din filmul “Brigada pestrita / Furry Vengeance” este sa intelegem morala si sa incercam sa o respectam. Pentru binele nostru si a celor din jur, indicat ar fi sa protejam natura si sa respectam ecosistemul in care traim.