Bruce Willis e…Politai in misiune

Regie: Kevin Smith

Actori: Bruce Willis, Tracy Morgan, Jason Lee, Rashida Jones

Titlu original: Cop Out

In caz ca va era dor de Bruce Willis intr-un rol mai putin serios, „Politai in misiune / Cop Out” este alegerea potrivita: o comedie lejera, de vara, cu actiune din plin si o portie sanatoase de ras. Filmul este regizat de Kevin Smith, cunoscut pentru rolul lui Silent Bob sau pentru excelentul „Clerks”, scris si regizat de el. „Politai in misiune / Cop Out” reprezinta chiar o dubla premiera pentru regizor: pe de o parte, este primul sau film pe care il regizeaza fara sa se afle si in postura de scenarist; pe de cealalta parte, este prima productie regizata de Smith aflata sub obladuirea unei importante case de film, Warner Bros.

Totul incepe cu un cartonas buclucas…

Protagonistii comediei „Politai in misiune / Cop Out” sunt James Monroe (Bruce Willis), zis si Jimmy, si Paul Hodges (Tracy Morgan), detectivi in cadrul NYPD. Tocmai in ziua in care implinesc 9 ani de cand sunt parteneri, cei doi dau de bucluc intr-un mare fel: in incercarea de a prinde un infractor, Paul fura bicicleta unui copil, iar Jimmy se apuca sa traga focuri de arma la metrou. Evident, dupa acest intreg taraboi, infractorul scapa. Jimmy si Paul sunt pedepsiti disciplinar de superiorul lor, fiind suspendati si taindu-li-se salariul pe o luna. Asta in pofida faptului ca Jimmy il implora pe capitan sa il ierte intrucat fiica sa, Ava (Michelle Trachtenberg), se marita si are nevoie de bani pentru nunta.

Cand afla ca sotul fostei sale neveste e dispus sa achite costurile nuntii, Jimmy se simte foarte umilit si face un lucru pe care nu si-ar fi dorit niciodata sa il faca: se hotaraste sa vanda un cartonas de baseball de colectie foarte valoros, din 1952. Jimmy este insa jefuit chiar in clipa in care intra in magazin de catre un pungas, Dave (Sean William Scott), si complicele acestuia. Intre timp, Paul o suspecteaza pe sotia sa ca il insala si ascunde o camera video intr-o jucarie de plus pentru a obtine confirmarea.

Jimmy si Paul pornesc pe urmele talharului si, dupa ce obtin informatii despre urmatoarea lui lovitura prin cai specifice, il prind in timp ce incerca sa sparga o casa si afla ca Dave a vandut cartonasul lui Poh Boy, un traficant de droguri obsedat de obiecte de colectie. Problemele lui Jimmy insa abia acum incep sa se iveasca. Poh Boy ii va returna cartonasul numai daca ii recupereaza masina, care fusese furata. Cei doi gasesc masina, dar in portbagaj descopera o femeie, amanta unui important traficant de droguri ucis de gasca lui Poh Boy.

In scurt timp, cautarea cartonasului devine o aventura teribila ce scoate la iveala afaceri murdare colosale si ii arunca pe cei doi politisti in mijlocul unor confruntari nebunesti impotriva unora dintre cei mai periculosi infractori… Asta in timp ce Paul nu inceteaza sa se gandeasca la infidelitatea sotiei, uitand mereu ca trebuie sa-si ajute partenerul sa rezolve cazul.

Actiune intretaiata cu comedie… sau invers

Primul lucru pe care il remarci la „Politai in misiune / Cop Out” este interactiunea dintre Bruce Willis si Tracy Morgan. Separat, cei doi actori dau viata unor personaje reusite, savuroase prin prisma ingrijorarilor total opuse care ii macina de la un capat la celalat al filmului, insa cand vine vorba sa ii privesti ca pe un duo, relatia dintre ei nu este una dintre cele mai naturale. Nu exista „chimie” intre ei, acea legatura care ar trebuie sa fie usor sesizabila dupa 9 ani in care au fost parteneri si, mai mult decat atat, prieteni, intarzie sa-si faca aparitia.

Cu toate astea, am apreciat „Politai in misiune / Cop Out” pentru ca nu se zgarceste cand vine vorba de scenele de actiune si pentru ca reuseste sa le fragmenteze in momentele de mare tensiune cu cate un gag care reuseste sa te ia prin surprindere si sa te lase cu cel putin un zambet pe fata.