Cameron Diaz si Justin Timberlake, din nou impreuna in Profa rea, dar buuuna

Regie: Jake Kasdan

Actori: Cameron Diaz, Lucy Punch, Jason Segel, Justin Timberlake, John Michael Higgins

Titlu original: Bad Teacher

Sistemul public de educatie nu mai este ca altadata, copiii nu mai invata pe branci, iar profesorii nu mai sunt de mult modele de cultura, decenta si seriozitate. Si atunci, ca parinte de unde incepi sa corectezi hibele institutiei si cum inveti sa raspunzi corect acestor provocari?! Cateodata nu e nevoie sa faci nimic ca lucrurile sa functioneze… cam asta ne invata comedia Profa rea, dar buuuna/ Bad Teacher, un film care cu success caricaturizeaza societatea, cadrele didactice si elevii in cea mai socanta maniera posibila. Oricat de rau ar suna, filmul are si o concluzie moralista fermecatoare.

Scoala: o noua provocare

Desi ma asteptam sa dau peste un personaj stereotip, Cameron Diaz m-a surprinsa placut cu o interpretare excelenta. Actrita joaca rolul unei profesoare de scoala generala, care are toate atuurile  cu exceptia calitatii de pedagog. Este extrem de frumoasa, atragatoare, buna cunoascatoare a psihologiei umane si foarte ambitioasa. Cu toate acestea, scopul ei suprem este acela de a se casatori cu un barbat bogat care sa o scoata din mizerie si sa o scuteasca de activitatile neplacute.

Aici, nu pot sa nu remarc si sa subliniez tendinta mondiala (se pare) conform careia femeile din ziua de azi vaneaza averi exploatandu-si propria frumusete. Femei exceptionale ca Ioana D’Arc sau Amelia Earhart sau Regina Maria nu mai sunt de mult un model de urmat…ce-i drept e prea greu sa lupti impotriva morilor de vant, cand ai alternativa unei cuceriri reusite.

Astfel, intorcandu-ma la Elizabeth – profesoara buuuna – o operatie estetica de marire a sanilor pare a fi solutia ideala pentru a-si realiza visele. Tinta acestei operatii este Scott (Justin Timberlake), un profesor nou-venit in scoala, plin de bani, care nu-si doreste decat sa ii invete pe copii lucruri noi si, poate, sa-si gaseasca marea iubire. De o naivitate dezarmanta, Scott nu intelege niciuna din insinuarile deosebit de evidente ale femeii.

Premiul intai la incalcarea legii

Fara sa respecte principiile colegialitatii si magulind directorul scolii cu tot felul de cadouri si complimente flatante, “profa rea” trece de la somnul sub catedra in timp ce copiii vizioneaza filme clasice, la studiul asiduu alaturi de acestia pentru a obtine cele mai bune calificative din clasa. Ofensiva continua si pe alte fronturi, toate pentru a atinge telul final, singurul care pare sa dea sens vietii sale.

Desi este o comedie, facem cunostinta cu tipologii de personaje extrem de interesante si actuale. Elizabeth (Cameron Diaz) este o femeie frumoasa, desteapta si atragatoare, dar foarte singura si nefericita, considerand ca rezolvarea tuturor problemelor reprezinta casatoria cu un barbat bogat. Scott (Justin Timberlake) este genul de baiat bogat, crescut in puf, neajuns la maturitate si plin de o naivitate infantila. Directorul scolii este tipul dur la suprafata, dar cu pasiuni proprii si slabiciuni usor de speculat. Bineinteles, avem si profesoara care, din exces de zel, devine odioasa, dar si proful de sport cu o parere mult prea buna despre sine.

Profa rea, dar buuuna/ Bad Teacher este o partida de rasp e cinste, dar si o lectie de viata potrivita tuturor categoriilor implicate: profesori, elevi si parinti.