Ce faci cand ai 30 de minute sau BUM?!

Regie : Ruben Fleischer

Actori : Jesse Eisenberg, Danny McBride, Michael Peña, Dilshad Vadsaria, Johnny Yong Bosch, Nick Swardson, Bianca Kajlich, Aziz Ansari

Titlu original: 30 Minutes or Less
Povestea filmului 30 de minute sau bum!/ 30 Minutes or Less poate fi cu usurinta transformata intr-o drama induiosatoare, insa producatorii au preferat sa nu mearga pe acest drum si sa ne ofere o imagine mult mai relaxanta. In loc sa scorneasca o intamplare emotionanta despre lacomie si dezumanizare, regizorul Ruben Fleisher s-a folosit de acelasi unghi de abordare ca in Zombieland, filmul cu care s-a lansat. Acest gen de comedie neagra tinde sa fie considerata uneori ca exagerata si discriminatoare, insa rezultatul este unul incredibil de ilar. Desi subiectul nu este unul nemaiintalnit, elementele comice sunt bine puse la punct, astfel incat sa nu devina plictisitoare.

Cine se aseamana, se aduna…la bine si la rau

Nick (Jesse Eisenberg) este un tanar absolvent de colegiu, pe deplin multumit de slujba sa si fara alte ambitii. Are un singur prieten, pe Chet (Aziz Ansari), care considera ca a atins culmile carierei sale de profesor. In prezent, amicitia celor doi atarna de un fir de ata, dupa ce Nick a avut o aventura cu sora geamana a lui Chet. Totusi, in momentul in care problemele apar, cei doi prieteni se bazeaza neconditionat unul pe celalalt.  Si problemele nu intarzie sa apara…atunci cand acestia dau peste niste talhari nepriceputi.

Neindemanatici si lipsiti de inteligenta, talharii planuiesc sa rapeasca un necunoscut, sa il incarce cu bombe, sa il oblige sa jefuiasca o banca, dupa care, la sfarsitul zilei sa comande o pizza si sa numere banii castigati.

Un inceput bun, o continuare promitatoare

Pe alocuri, tonul filmului este dramatic, insa tendinta generala este aceea de a rade. In rolul lui Nick, Jesse Eisenberg este genial, demonstrand astfel ca este capabil sa jongleze cu success intre un geniu ambitios si un lenes lipsit de perspectiva. Cu toate acestea, tanarul nu apare drept cel mai mare idiot, ci mai degraba cel mai usor de manipulat personaj, lasand publicul doar sa-si imagineze personalitatea acestuia.

30 de minute sau bum!/ 30 Minutes or Less nu este la fel de impactant precum Zombieland si nici la fel de original. Ca al doilea film semnat de  Ruben Fleisher, comedia contine toate elementele necesare pentru a starni rasul. Partea mai putin reusita este chiar relatia de prietenie dintre Nick si Chet, din cauza lipsei de chimie dintre cei doi actori implicati. Din fericire, accentul nu cade pe relatia lor, ci pe comicul situatiilor care iau nastere in urma interactiunii tuturor personajelor.