Cei mai tari actori de actiune sunt Eroi de sacrificiu

Regie: Sylvester Stallone

Actori: Sylvester Stallone, Jason Statham, Dolph Lundgren, Jet Li, Mickey Rourke, Arnold Schwarzenegger, Brittany Murphy, Bruce Willis, Eric Roberts

Titlu original: The Expendables
De cand eram mica si ma uitam la Maddie si David imi placea Bruce Willis si de atunci n-a incetat sa-mi placa. Pentru mine este cel mai tare actor de comedie, de actiune, de drama si de tot ce inseamna film bun…si imi permit sa fiu subiectiva pentru ca e recenzia mea. Bineinteles ca exista foarte multi cinefili care ma vor contrazice si vor veni cu alte propuneri. Ei vor spune ca Sylvester Stallone e mai tare, ca Jean Claude Van Damme le-a trezit gustul pentru actiune sau ca Jason Statham este cel mai sexi si mai experimentat “transporter”. Si ca sa nu ne certam, Sylvester Stallone, in calitate de regizor entuziast, aduna cei mai tari actori de actiune – incluzandu-se ca protagonist – intr-un singur film, Eroi de sacrificiu / The Expendables.

Multi muschi si putin subiect

Filmul de actiune Eroi de sacrificiu / The Expendables are ca principiu munca in echipa sau in acest caz lupta in echipa. Este o actiune directa, fara un subiect complicat, scene de actiune impresionante, explozii uriase si cateva asasinate infioratoare. Actiunea este usor de urmarit si este chiar o placere sa vezi in lupta toti acei actori bine lucrati.

Inainte de a trage concluzii pripite, trebuie sa va aduc la cunostinta faptul ca se intampla de multe ori ca un film cu un buget foarte mare si cu o distributie importanta ca acesta sa devina incoerent si neinteresant. Stallone reuseste sa manevreze cu succes arta regizorala si evita situatiile penibile create de clisee transformand Eroi de sacrificiu intr-o doza pentru dependentii de actiune. Prin comparatie cu filmele de succes ale anilor ’80 precum Predator sau Rambo, acesta seamana foarte mult din punct de vedere al efectelor speciale. Distributia este impresionanta, dar, in realitate jumatate din ei au doar aparitii secventiale. Pe langa Stallone mai apar Jason Statham (Curierul / Transporter), Jet Li (Mumia 3: Mormantul Imparatului Dragon / The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor), Randy Couture (Marele Stan / Big Stan), Terry Crews (Terminator: Salvarea / Terminator: Salvation) and Dolph Lundgren (Adevarul despre Ana / Direct Contact). Si daca acestia nu vi se par suficienti ii mai adaugam si pe Mickey Rourke (Omul de otel 2 / Iron Man 2), Steve Austin (Condamnatii / The Condemned), Eric Roberts (Cavalerul Negru / The Dark Knight) si David Zayas (Dexter).

Mercenari de sacrificiu

Povestea filmului urmareste destinele unui grup de mercenari care isi spune “The Expendables” si care este alcatuit numai din luptatori inadaptati al caror singur scop este siguranta internationala. Ei trebuie sa elimine diferite “tinte” cu arme de ultima generatie, bombe si cateodata chiar cu pumnii. Cand apare o noua misiune foarte periculosa, grupul ezita sa o accepte pana in momentul in care actiunea devine mai mult motiv de razbunare decat sursa pecuniara.

Una dintre cele mai puternice scene ale filmului este un monolog dureros si intunecat sustinut de Mickey Rourke care surprinde esenta filmului si anume lipsa de umanitate din randul mercenarilor ca el. Cine spunea ca filmele de actiune nu pot transmite mesaje sensibilizatoare, se insela…
Desigur povestea, lectia moralizatoare si personajele se afla in planul secund, principalul ramanand actiunea. Exact din acest puncte de vedere Eroi de sacrificiu straluceste. De la coregrafie pana la cascadorii, cantitatea de gloante zburate, pumni si explozii, Stallone surprinde exact punctele cheie ale actiunii. Efectul este suprarealist si spiritual. Publicul masculin cu siguranta va tresari de incantare in fata scenelor de maxima actiune si carnagiu. Pentru el filmul va fi la fel de delicios ca prima degustare a unui hamburger.

Evident, Eroi de sacrificiu / The Expendables nu va fi pe placul tuturor. Este regizat pentru a uimi exclusiv prin scenele de forta fizica. Si daca forta fizica e ceea ce cautati, atunci DVD-ul este opera perfecta …