Cosmar pe Elm Street…mai inspaimantator ca niciodata

Regie: Samuel Bayer

Actori: Jackie Earle Haley, Kyle Gallner, Kellan Lutz, Thomas Dekker

Titlui original: A Nightmare on Elm Street
Unu, doi, trei…Omul Negru n-a venit…patru, cinci, sase…Omul Negru n-a venit…sapte, opt, noua…Freddy Krueger e aici! Fugiti, fugiti cat de departe puteti! E pe urmele voastre! Ascundeti-va si nu-l lasati sa va gaseasca! Nu adormiti! Nu Visati! Nici macar sa nu atipiti! Freddy va pandeste la orice colt de vis, la orice clipire…asteapta numai sa va simta obositi. Si, o Doamne, nu vreti ca acest monstru sa-si puna ghiarele ascutite pe voi, nu vreti nici macar sa il zariti, caci chipul lui e deformat si hidos. Multi copii i-au cazut prada si de aceea e mai bine sa nici nu-l pomeniti.

Freddy Krueger provoaca din nou cosmaruri

Asa se intampla de aproape 20 de ani cu multi dintre copiii care locuiesc pe Elm Street. Toata povestea a inceput ca un mit urban, care circula printre tinerii neastamparati…parea un mod inocent de a-i convinge pe cei mici ca trebuie sa-si manance legumele, sa se culce devreme si sa invete bine la scoala. Numai ca povestea, amuzanta pentru unii, a devenit realitate pentru altii. Oboseala ii gasea intinsi in pat, respirand relaxat, cand diabolicul Freddy isi facea aparitia si ii chinuia pana la moarte, intr-un joc sadic de-a soarecele si pisica.

In cea de-a opta parte a seriei, care este de fapt un remake al primei parti aparute in 1984, Cosmarul de pe Elm Street / A Nightmare on Elm Street se desfasoara in zilele noastre, intr-un grup de liceeni, intre care, aparent nu exista nicio legatura. Dar cand acestia devin rand pe rand victima unor morti ciudate, supravietuitorii incep sa investigheze misterul. Kyle (Quentin Smith) si Rooney (Nancy Holbrook) sunt ultimii ramasi in viata din grupul lor, dar nu sunt lipsiti de cosmaruri si de vizitele lui Freddy Krueger.

Nascocind in trecut, cei doi descopera ca toate tintele lui Freddy au mers la aceeasi gradinita si au invatat la acelasi educator si anume… domnul educator Freddy Krueger. Caci, DA, Freddy a fost real, iar acum spiritul lui malefic cauta razbunarea. Educatorul obisnuia sa-si abuzeze sexual micutii elevi si sa le faca poze. Iar pentru aceasta crima impardonabila, parintii au decis ca numai moartea sa le poate aduce liniste si alinare. Asa ca l-au vanzat ca pe un caine, l-au incoltit si i-au dat foc. E si normal ca un om atat de rau, cu o moarte atat de violenta sa isi doreasca razbunarea chiar si dincolo de viata.

Un cosmar readus la viata

Regizorul Wes Craven a reusit sa il transforme pe Freddy Krueger, terfianta lui nascocire din Cosmarul de pe Elm Street / A Nightmare on Elm Street , intr-un personaj horror clasic care a marcat generatiile anilor ’80 si ’90. In anul 2010, Cosmarul de pe Elm Street / A Nightmare on Elm Streetrevine intr-o varianta mult mai sangeroasa, mai colorata si cu o poveste construita in detaliu. Chiar daca nu avem de-a face cu actori foarte cunoscuti, acestia sunt tineri si plini de entuziasm. Tehnologia din prezent o depaseste evident pe cea de acum 20 de ani, iar efectele speciale formeaza un realism incredibil.

Freddy Krueger este personajul care mi-a insuflat frica de intuneric si de monstrii de sub pat. Niciun alt personaj din prezent, care se afla in fruntea bransei horror de la Hollywood, nu a reusit sa imi inspire atata teama…nici Jason (Friday The 13th) si nici Jigsaw (Saw)…doar Freddy.

Un personaj cu atata putere de control asupra publicului merita reinviat, pentru ca povestea lui este atat de plauzibila incat poate deveni reala in orice moment. Cosmarul de pe Elm Street / A Nightmare on Elm Street nu este un film recomandat persoanelor cu probleme la inima.

In cea de-a opta parte a seriei, care este de fapt un remake al primei parti aparute in 1984, Cosmarul de pe Elm Street de desfasoara in zilele noastre, intr-un grup de liceeni, intre care, aparent nu exista nicio legatura. Dar cand acestia devin rand pe rand victima unor morti ciudate, supravietuitorii incep sa investigheze misterul. Kyle (Quentin Smith) si Rooney (Nancy Holbrook) sunt ultimii ramasi in viata din grupul lor, dar nu sunt lipsiti de cosmaruri si de vizitele lui Freddy Krueger.

Un cosmar readus la viata

Regizorul Wes Craven a reusit sa il transforme pe Freddy Krueger, terfianta lui nascocire din Cosmarul de pe Elm Street, intr-un personaj horror clasic care a marcat generatiile anilor ’80 si ’90. In anul 2010, Cosmar pe Elm Street revine intr-o varianta mult mai sangeroasa, mai colorata si cu o poveste construita in detaliu. Chiar daca nu avem de-a face cu actori doarte cunoscuti, acestia sunt tineri si plini de entuziasm. Tehnologia din prezent o depaseste evident pe cea de acum 20 de ani, iar efectele speciale formeaza un realism incredibil.

Freddy Krueger este personajul care mi-a insuflat frica de intuneric si de monstrii de sub pat. Niciun alt personaj din prezent, care se afla in fruntea bransei horror de la Hollywood, nu a reusit sa imi inspire atata teama…nici Jason (Halloween) si nici Jigsaw (Saw)…doar Freddy.

Um personaj cu atata putere de control asupra publicului merita reinviat, pentru ca povestea lui este atat de plauzibila incat poate deveni reala in orice moment. Nu este un film recomandat persoanelor cu probleme la inima.