Destinatie finala 4 – Moartea are un nou plan!

The Final DestinationRegie: David R. Ellis

Actori: Bobby Campo, Shantel VanSanten, Nick Zano

Titlu original: The Final Destination

Am urmarit cu sufletul la gura fiecare film al seriei Final Destination, captivata de mecanica prin care personajele incearca sa impiedice planul pe care Moartea il are pentru ele. Chiar daca subiectul a incetat, inevitabil, sa fie proaspat dupa vizionarea primului film, accidentele au fost de fiecare data in stare sa-mi provoace fiori de groaza.

A reusit si Final Destination 4 sa se mentina la acelasi nivel? Da si nu. In timp ce personajele isi gasesc si acum sfarsitul in imprejurari dintre cele mai sinistre, scenariul este ceva mai expeditiv. De inteles, daca ne gandim ca scopul filmului a fost sa exploateze la maximum minunile tehnologiei 3D, realizatorii preferand sa gaseasca tot felul de trucuri prin care sa ii plaseze pe spectatorii din salile de cinema in mijlocul actiunii in detrimentul rasturnarilor de situatie. Cum insa DVD-ul ne priveaza de artificiile tridimensionale, ne raman povestea, aia care e, efectele vizuale impresionante chiar si pentru ecranul televizorului sau al calculatorului si o succesiune de decese teribile.final-destination-466656l-imagine

Regizat de David R. Ellis, cel care a lucrat si la partea a doua a seriei, Final Destination 4 incepe cu o zi la cursele de masini, pretextul perfect pentru ca ceva sa mearga rau. Nick (Bobby Campo) si prietenii sai, Lori, Hunt si Janet se afla in tribune. Nick are o viziune care ii releva ca arena se va prabusi si incearca sa isi alerteze prietenii. Initial, acestia nu il iau in serios. Asta pana cand dezastrul prinde contur: constructia incepe sa cedeze, aruncand publicul intr-un haos total. Datorita premonitiei sale Nick reuseste sa-si salveze, in ultimul moment, prietenii si pe alti cativa spectatori.

final-destination-626556l-imagineAsa cum ne-au obisnuit si filmele anterioare, e timpul sa intre in scena Moartea, care trebuie sa-si faca, totusi, norma de decese. La cateva saptamani dupa incident, unul dintre supravietuitori il viziteaza pe George, paznicul care l-a impiedicat sa se intoarca in tribune pentru a-si cauta nevasta, astfel salvandu-i viata. Barbatul il considera pe paznic vinovat de moartea sotiei sale si vrea razbunare. Fara succes, caci in urma unui concurs nefericit de imprejurari sfarseste intr-un mod oribil (in acest caz, tragic chiar e putin spus). O alta supravietuitoare, Samantha, are parte de si ea de o moarte la fel de crunta, in circumstante diferite.

Vestile celor doua morti ajung la urechile lui Nick. Acesta citeste stiri despre alte persoane care au avut premonitii in urma carora s-au salvat, pentru ca la putin timp dupa sa moara in conditii sinistre. Nick isi aduna prietenii si le explica ce se intampla, avertizandu-i ca viata le este in pericol. Din pacate, singura care il crede este Lori. Realizand ca singura sansa de supravietuire a sa si a prietenilor sai este sa puna capat lantului de accidente, Nick porneste in cautarea urmatoarei victime din viziunea sa pentru a opri cu orice pret tragica moarte care o pandeste. Acest lucru se dovedeste insa a fi mult mai dificil decat se astepta si groaza isi intinde implacabil tentaculele odata cu moartea unuia dintre prietenii sai…

Accidentele care le curmeaza viata personajelor sunt, ca si in filmele precedente, greu de anticipat si cu o realizarefinal-destination-934047l-imagine vizuala pe masura secolului in care traim. Acestea, ajutate de 3D, reprezinta de fapt atractia principala a filmului. Evenimentele dinaintea accidentului te fac sa dai ca sigur un anumit deznodamant fatal si de fiecare data esti contrazis, personajul gasindu-si sfarsitul in cu totul alt mod. Arsenalul de care dispune Moartea pentru a-si face meseria este destul de diversificat si relativ ingenios: de la scari rulante pana la banalele pietre.

Actorii nu sunt cunoscuti, iar jocul lor nu este nici prea-prea, nici foarte-foarte. Pana la urma, si acest lucru e de inteles. Cum am zis la inceput, obiectivul filmului e sa omoare o mana de oameni in chinuri cat mai groaznice si sa construiasca aceste secvente astfel incat sa te scuture serios de fiecare data. Treaba care ii iese foarte bine.