Evadeaza din realitate cu Sucker Punch

Regie: Zack Snyder

Actori: Emily Browning, Abbie Cornish, Jena Malone, Vanessa Hudgens, Jamie Chung, Carla Gugino, Oscar Isaac , Scott Glenn

Titlu original: Sucker Punch

Nu exista indoiala asupra faptului ca filmul Scuker Punch: Evadare din realitate a regizorului Zach Snyder este o dezordine totala. Nici ideea de baza a aventurii nu pot afirma ca este originala, caci transpunerea virtuala intr-o alta dimensiune am mai vazut-o si in Inception/ Inceputul. Totusi, am observat clar cum cultura pop pune stapanire nu numai pe societatea tanara, cat si pe lumea cinematografica. Pe langa toate astea, filmul iti ofera o satisfactie garantata prin creativitatea scenelor, decoruri si efecte speciale. Coloana sonora este absolut geniala!

Echipa de papusele bataioase

Frumusica Babydoll (Emily Browning) este institutionalizata intr-un ospiciu bizar care arata mai degraba ca pestera lui Batman. Versiunea fetei despre locatie este si mai subra, pentru ca o vede ca pe o inchisoare a carei intrare este pazita de un gangster infricosator, iar in interior plina numai de colege “sarite de pe fix”. Nici macar spectacolul de dans din clubul de distractie nu poate lumina uratenia locului.

Dar acesta este doar primul pas catre abisul escapismului in fantastic. Sub miscarile de dans hipnotice ale lui Babydoll, fetele (Emily Browning , Abbie Cornish, Jena Malone, Vanessa Hudgens, Jamie Chung) se transforma in luptatoare sexi cu haine stranse pe corp si, armate cu artilerie grea, indeplinesc tot felul de misiuni parca scoase din jocurile video. Nimic altceva nu pare sa scoata mai bine in evidenta puterea crescanda a femeii, decat chipurile angelice ale fetelor si armele lor extrem de mari si letale.

Desi nu pare sa aiba o logica, imaginatia lui Snyder face ravagii aducand in prim-plan decoruri animate spectaculoase si armate de monstri ireali pe care fetele trebuie sa le infranga pentru a evada din azil. Basm marca fratii Grimm, thriller gotic, film noir, joc video si muzica pop in voga…toate se amesteca intr-o aventura fantastica incitanta, facand din Scuker Punch: Evadare din realitate, un spectacol de neratat.

Inchipuire bizara sau creatie artistica

Nu reusesc sa inteleg de ce adolescenta se vede ca pe o jucarie sexuala. Acest lucru sugereaza lipsa de apreciere a propriei persoane, fapt ce vine in contradictie cu forta fizica de care da dovada. Eu as face o analogie intre lumea ei virtuala si realitate: libertatea fizica ii este oprimata, insa nimeni nu ii poate ingradi imaginatia.

Actiunea filmului Scuker Punch: Evadare din realitate este foarte interesanta din punct de vedere al aspectului psihologic, iar Zach Snyder este un regizor foarte talentat. Din pacate, povestea nu reuseste sa directioneze atentia telespectatorului intr-o singura directie, constructia filmului fiind una destul de haotica. Evidenta este compasiunea regizorului fata de aceste fete care ar sacrifica orice pentru a obtine libertatea. In film, mai exista triumf ingropat in tragedie si autoritate ascunsa in exploatare.

Per ansamblu, vizionand filmul Scuker Punch: Evadare din realitate, veti trai o experienta unica prin constructia unor personaje strambe, a unor decoruri ciudate si veti escalada in sentimente pornind de la mila si ajungand la revolta.