Extrem de tare si incredibil de aproape aduce ultima imbratisare paterna

Regie: Stephen Daldry

Actori: Thomas Horn, Tom Hanks, Sandra Bullock

Titlu original: Extremely Loud and Incredibly Close

Pentru oricare dintre noi, parintii sunt un subiect sensibil, cel mai apropiat de sufletul nostru. Drept urmare, nu se poate sa ramanem impasibili la vizionarea filmului Extrem de tare si incredibil de aproape. O poveste foarte  emotionanta, care ne determina sa ne gandim mai mult la parintii nostri, la copilaria noastra, la cat de mult inseamna prezenta lor in viata noastra si ce ar fi de noi in lipsa lor. Orice om, oricat de mult s-ar maturiza sau ar inainta in varsta, ramane pentru totdeauna copilul mamei/ tatalui. Drama care ii are ca protagonisti pe Sandra Bullock si Tom Hanks relateaza intr-o maniera extrem de emotionanta drama unui copil cu probleme de sanatate care insista sa priveasca viata cu mult entuziasm si optimism.

Viitorul chiar e al copiilor

Desi se lanseaza pe BLU-RAY si DVD in plina vara, filmul Extrem de tare si incredibil de aproape nu are deloc un subiect lejer, tratand doua dintre cele mai arzatoare probleme ale americanilor: atacul terorist din 11 septembrie 2001 si autismul, o afectiune greu de controlat care le fura copilaria celor mici.

Oskar (Thomas Horn) este un baietel care sufera de sindromul asperger, dar care duce o viata foarte apropiata de normalitate alaturi de parintii lui (Tom Hanks si Sandra Bullock). Totul se schimba insa, dupa ce tatal sau moare in urma atentatelor asupra cladirilor World Trade Center. In ciuda durerii prierderii tatalui, copilul are puterea de a redescoperi speranta si bucuria vietii atunci cand gaseste o cheie in dulapul parintelui si dezvolta o adevarata misiune din a gasi incuietoarea potrivita.

Drama Extrem de tare si incredibil de aproape este o poveste foarte emotionanta care trateaza o paleta foarte larga de subiecte, de la durere, pana la familie, prietenie si bunatate. Exista foarte multe momente de impact, cu mult dramatism, dar si mult umor. Uneori veti plange, alteori veti rade, insa vor exista si momente de sentimente contradictorii amestecate.

Lacrimi pentru povestea fiecaruia

Tom Hanks si Sandra Bullock fac doua roluri complementare extrem de impactante. In doze mici si aproape neverosimil de buni, cei doi nu deviaza filmul de pe cursul sau realist si nu il intuneca printr-o interpretare coplesitoare. Micul Thomas Horn cu siguranta va imparti publicul in doua tabere. Desi boala de care sufera nu este confirmata direct in film, ea este evidentiata prin stangaciile si comportamentul deviant, pe care copilul le afiseaza.

Drama nu se adreseaza publicului larg, urmarind sa-si puna amprenta pe toti cei care apuca sa il vizioneze prin mesajul universal sensibil din centrul povestii. Cand toata energia noastra este indreptata spre bine, lucruri uimitoare se pot intampla, deoarece, pana la urma, suntem cu totii prinsi intr-un balon albastru ratacit prin Univers.

Nu va uitati batistele! Vizionare placuta!