Franciza Resident Evil continua cu Viata de apoi

Regie: Paul W.S. Anderson

Actori: Milla Jovovich, Ali Larter, Wentworth Miller, Kim Coates, Spencer Locke, Kacey Barnfield

Titlu original: Resident Evil: Afterlife
V-ati intrebat vreodata cum ar fi viitorul daca omenirea ar fi rapusa de un virus mortal? Cum ati face voi sa supravietuiti? In conditiile in care calendarul mayas se apropie de final, iar discutiile despre sfarsitul lumii devin tot mai frecvente, intrebarile de fata nu-mi par deplasate. In plus, la topic mai adaugam si recenzia filmului Resident Evil: Viata de apoi/ Resident Evil: Afterlife, cea de-a patra parte si cea mai noua a francizei cu acelasi nume. Milla Jovovich ramane ferma pe pozitii si ii mai aduce in ajutor si pe Ali Larter (Final Destination) si Wentworth Miller (Prison Break). Pe langa aparitia pe Blu-ray si DVD, Pro Video pregateste lansarea acestui film si in varianta Blu-ray 3D. Resident Evil: Viata de apoi/ Resident Evil: Afterlife devine astfel primul film lansat in aceasta varianta, dupa ce pana acum ne-am bucurat doar de animatii in format Blu-ray 3D.

Lupta pentru supravietuire continua

Filmul Resident Evil: Viata de apoi/ Resident Evil: Afterlife nu aduce nimic inedit. Continua seria luptei contra mortilor vii de dragul fanilor care il asteptau cu nerabdare. Subiectul nu este unul foarte complex, insa este coerent si bine inchegat. Prima parte s-a lansat ca un film horror insa, pe parcurs, filmul a devenit mai mult un action-thriller cu efecte speciale incredibile. La fel se intampla si cu cea de-a patra parte, in care Alice (Milla Jovovich) dezvolta puteri supranaturale reusind de data aceasta sa-si controleze fiecare miscare, spre deosebire de partile anterioare in care orice efort supra-uman o istovea.

Prezentul in care se desfasoara actiunea, reprezinta deja un razboi pierdut pentru umanitate. Nimeni nu mai lupta imporiva zombiilor. Ultimii supravietuitori incearca sa-si pastreze sangele cald, in timp ce Alice planuieste sa extermine corporatia Umbrella, cea care a raspandit virusul si care acum isi ascunde conducatorii in constructii securizate subterane. In urma unei confruntari cu unul dintre conducatorii corporatiei, Alice isi pierde puterile supranaturale si decide sa plece in cautarea adapostului secret in care virusul nu a patruns.

Evident, ca adapostul nu exista, dar isi gaseste vechea prietena, pe Claire, si pornesc impreuna in cautarea altor supravietuitori. Ajung in Los Angeles unde intalnesc un grup de supravietuitori baricadati intr-o cladire inconjurata de zombi pe care vor incerca sa il salveze. Wentworth Miller, protagonistul celebrului serial Prison Break, interpreteaza rolul fratelui lui Claire si exact atractia masculina a seriei care pana acum a lipsit aproape cu desavarsire.

Umbrella Corporation, distrusa?

Resident Evil: Viata de apoi/ Resident Evil: Afterlife revine la regizorul primei parti, Paul W.S. Anderson, care este un maestru al efectelor speciale. Acesta imparte decorurile filmului pe doua planuri: exteriorul – unde totul este daramat si ruinele sunt populate de morti – si interiorul – refugiul supravietuitorilor care isi pastreaza aspectul firesc si uman cu care suntem obisnuiti. Mai exista si opulenta, albul stralucitor si ultrasecuritatea din corporatia Umbrella, un sistem automatizat, distrus la final si care da un aer SF filmului.

Anderson ramane la formula initiala si continua sa o faca pe Alice tot mai interesanta si mai complexa. Pe de alta parte, o reintroduce in peisaj pe Claire si intregeste trupa aducandu-l pe Chris. Datorita acestei noi formule, pot afirma cu incredere ca va mai exista cel putin si a cincia parte a francizei. La fel ca in Final Destination, producatorii uzeaza la maxim o idee originala, mizand pe actori si efecte speciale decat pe un subiect complex.