Furia Titanilor – O distributie colosala cu actori celebri si personaje legendare

Regie: Jonathan Liebesman

Actori: Liam Neeson, Sam Worthington, Ralph Fiennes, Rosamund Pike, Bill Nighy

Titlu original: Wrath of the Titans

Mitologia si personajele de leganda au fascinat intotdeauna si au atras atentia publicului de toate varstele si toate categoriile. Fiecare poveste are acel ceva care sa ne puna sangele in miscare…si cand mai ai si o serie de actori exceptionali precum Sam Worthington, Liam Neeson sau Ralph Fiennes, succesul este garantat. Furia Titanilor, spre deosebire de Infruntarea Titanilor, are o poveste mult mai complexa plina de personaje mitologice fioroase sau paradiziace, personaje noi, ce schimba complet sensul actiunii.

Razbunarea zeilor

Scenele de inceput il gasesc pe eroul nostru, Perseu (Sam Worthington), intr-o postura cu totul noua. La 10 ani dupa legendarele lupte, acesta este un tata devotat si un pescar priceput, iar nimic din atitudinea lui nu tradeaza vreo urma de semizeu sau razboinic. Insa, Zeus are din nou nevoie de ajutorul sau intr-o lupta cu insusi tatal zeilor, Kronos. Desi de aceasta lupta depinde soarta omenirii, Perseu decide sa-si accepte statutul de simplu muritor, ignorandu-si puterile de semizeu si refuzandu-si tatal.

Dupa ce himera ii ataca satul aproape omorandu-i fiul, Perseu realizeaza insemnatatea cuvantului “familie” si isi asuma raspunderea unei noi confruntari intre zei si titani. Cu o echipa de neinvins, Perseu cutreiera pamantul pentru a ajunge in inima Tartarului si a-si salva tatal.

Universul legendar, readus la viata

Furia Titanilor este abordata cu un stil narativ intim, accentul cazand pe detaliile despre personaje si locuri. Spre deosebire de prima parte, nu revedem stralucirea Olimpului, vulturul lui Zeus nu mai strabate liber albastrul cerului, iar zeii nu mai par creaturi de temut.

Concentrati mai mult pe relatia tumultuoasa dintre Zeus si Hade, Liam Neeson si Ralph Fiennes redau adevarata atmosfera a filmului. Publicul are ocazia sa descopere un Hade mult mai bine conturat, construit de un Fiennes cu mai multa verticalitate si personalitate.

Despre Neeson stim deja ca stapaneste foarte bine rolul de tata ingrijorat care poate deveni o adevarata fiara pentru a-si infrange dusmanii. Nu-si dezamageste fanii nici de aceasta data. Desi nu am ce sa-i reprosez punctual, interpretarea lui Sam Worthington mi s-a parut lipsita de substanta. El da dovada ca poate fi un bun actor de actiune, insa nu si un bun explorator de sentimente umane.

Actiunea satisface solicitarile tuturor fanilor cu lupte tensionate complexe intre personajele umane si cele mitologice. Efectele speciale cladesc un univers cu totul aparte, pana acum detaliat numai in carti. Himera, Pegas sau ciclopii sunt doar cateva dintre magnificele creaturi fantastice redate in detaliu de Furia Titanilor. Prin spectaculozitatea sa, filmul este ideal de vazut acasa, pe DVD, in compania unei gasti numeroase.