Hanna este prima adolescenta razboinica

Regie : Joe Wright

Actori : Saoirse Ronan, Eric Bana, Cate Blanchett, Tom Hollander, Paris Arrowsmith, Olivia Williams, Jason Flemyng, Nathan Nolan

Titlu original: Hanna

Thrillerul Hanna este o urmarire futurista foarte antrenanta bazata pe relatia directa dintre personaje si mediul inconjurator, o relatie in care personajele absente la care doar se face referire au o importanta la fel de mare ca cele prezente. Surprinzator, regia este semnata de Joe Wright, care schimba macazul lasand in urma genul de filme cu care ne-a obisnuit (Atonement, Pride and Prejudice). Acesta inlocuieste povestile de iubire dramatice cu actiune furioasa, in care o adolescenta este un luptator desavarsit.

O fetita crescuta pentru a lupta

Filmul se deschide cu prezentarea cadrului in care Hanna (Saoirse Ronan) a crescut: o padure in varful muntelui unde locuieste impreuna cu tatal ei (Eric Bana). Toata viata a invatat sa vaneze, sa se apere singura, sa vorbeasca in mod cursiv mai multe limbi straine, dar si alte deprinderi care sa o ajute sa supravietuiasca intr-un mediu ostil. Dupa ce decide ca este pregatita sa infrunte pericolul, tatal ei o pune la curent cu misiunea pe care trebuie sa o indeplineasca. Fata va trebui sa o infrunte pe Marissa Weigler.

Marissa Weigler (Cate Blanchett) este un fost agent secret care are multe lucruri de impartit cu Erik. Se pare ca aceasta a fost implicata in asasinarea iubitei lui Johanna, insa mai multe detalii nu ne sunt dezvaluite. Hanna primeste dificila misiune de a ucide femeia, insa ajunge sa rataceasca undeva in desert in urma unei confruntari directe cu dusmanul.

Aici este gasita de un cuplu cu doi copii care se afla in excursie, iar fata descopera prietenia si ceea ce inseamna sa fii un copil normal. Dar normalitatea nu are loc in viata ei deocamdata si urmarirea reincepe. De aceasta data, Hanna trebuie sa scape de un grup de asasini nemilosi fara a pune in pericol vietile noilor ei prieteni.

Thriller plin de profunzime si actiune

Povestea filmului nu pare foarte complexa sau plina de substanta, insa actiunea este cea care face totul plauzibil. Personalitatile personajelor creeaza cele mai mari frictiuni, de la simplitatea miscarilor de lupta ale lui Erik, pana la operatiunile avansate tehnologic ale Marissei. In timp ce Hanna a avut parte de o educatie dusa la extreme, cuplul pe care il intalneste se cearta mereu pe felul in care copiii trebuie crescuti: strictete sau independenta. Si, bineinteles, mai este si Hanna, experta in arme si tehnici de lupta, dar complet inocenta in ceea ce priveste muzica, hainele la moda sau chiar tehnologia performanta.  Filmul trateaza toate aceste personaje in aceeasi maniera, ca sic and toate au dreptul de a avea dreptate.

La toate acestea se adauga si coloana sonora senzationala semnata de The Chemical Brothers. Filmul se ghideaza neasteptat dupa motto-ul “Actiunile sunt cele care ne definesc ca personalitate” si incearca sa ne demonstreze faptul ca lumea este mult mai mare decat ne-o imaginam. Plin de profunzime, thrillerul ne descrie felul in care esuam sau reusim in a crea relatii cu cei din jur. Insa, pe langa lucrurile profunde, Hanna ramane un thriller incitant si plin de actiune, potrivit pentru toate tipurile de public.