Harry Potter si Talismanele Mortii: Partea 1 reinvie magia

Regie: David Yates

Actori: Bill Nighy, Emma Watson, Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Bonnie Wright, Julie Walters, Ralph Fiennes

Titlu original: Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
Lunga despartire de cea mai de succes serie a acestui secol a inceput deja, odata cu aparitia celui de-al saptelea film – Harry Potter si Talismanele Mortii: Partea 1/ Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1. Acesta este de departe cea mai intunecata si agresiva ecranizare a seriei. A disparut si scoala Hogwarts cu siguranta pe care o emana, au disparut momentele de bucurie si tinerete si au mai disparut si cateva note din coloana muzicala creata de John Williams. Cu Harry (Daniel Radcliffe), Ron (Rupert Grint) si Hermione (Emma Watson) ramasi singuri pe un teren strain, ostil si nevoiti sa actioneze dupa propriul  presentiment, acest film nu seamana cu niciuna din partile anterioare lui. Astfel, seria se transforma dintr-una adresata in mare parte copiilor, intr-o pleiada destinata adultilor.

Cu un pas mai aproape de sfarsit

Mai fidel cartii decat oricare din episoadele precedente, Harry Potter si Talismanele Mortii: Partea 1/ Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 incearca sa reporduca romanul pana la cel mai mic detaliu, ajungand sa creeaze o atmosfera uneori statica si alteori bazata doar pe prestatiile celor trei protagonisti. In ciuda numarului mare de personaje, Daniel Radcliffe, Emma Watson si Rupert Grint sustin singuri scene intregi, ceea ce altereaza ritmicitatea actiunii.

Talismanele Mortii
are un inceput indraznet. “Traim vremuri intunecate si nu putem nega asta” declara Ministrul Magiei Rufus Scrimgeour (Bill Nighy, proaspat intrat in distributia seriei) referindu-se la faptul ca Lordul Cap-de-Mort (Ralph Fiennes) impreuna cu raufacatorii sai l-au eliminat pe profesorul Dumbledore si sunt foarte aproape de a pune stapanire intregul tinut. Pe de cealalta parte, Lordul intunericului vrea sa elimine orice urma de amenintare si isi trimite acolitii pe urmele lui Harry Potter. Ca in fiecare din partile precedente, razbunarea ramane personala pentru ca Lordul insista sa fie el-insusi cel care-si va distruge inamicul de o viata, pe tanarul Harry Potter.

Constient de pericolul care il paste, Harry isi muta familia in afara orasului Privet Drive. Simtind amenintarea apropiindu-se, Mad-Eye Moody (Brendan Gleeson), pe care nu l-am mai vazut de mult timp, insista sa ii creeze lui Harry mai multe clone astfel incat fortele intunericului sa nu il gaseasca prea usor. Insa, ca orice erou, nici Harry nu poate fugi toata viata si trebuie sa lupte ca sa il invinga pe Lord. Asa ca, impreuna cu prietenii lui, acesta porneste in cautarea singurelor arme care il pot distruge pe Cap-de-Mort: Talismanele Mortii, mai multe obiecte care contin particele din sufletul intunecat al acestuia.

Editie de exceptie pe Blu-ray si DVD

Harry Potter si Talismanele Mortii: Partea 1/ Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 se lanseaza pe Blu-ray si DVD in editii de exceptie. DVD-ul va contine 2 discuri, pe unul dintre acestea aflandu-se filmul, iar pe celalalt putand urmari elemente bonus difuzate in premiera de pe platourile de filmare.  Editia pe Blu-ray contine 2 discuri Blu-ray si 1 DVD, iar printre elementele bonus veti gasi in exclusivitate inceputul celei de-e doua parti a filmului Harry Potter si Talismanele Mortii: Partea 1/ Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1. Atat filmul pe Blu-ray cat si pe DVD pot fi achizitionate si in varianta Lenticulara.

In plus, fanii seriei si colectionarii care se respecta vor putea alege intre noile editii ale episoadelor 1-6  lansate pe DVD in editii speciale pe 1 disc, 3 discuri si pachet de 12 discuri.