Hilary Swank lupta cu Inamicul din umbra

Regie: Antti Jokinen

Actori: Hilary Swank, Jeffrey Dean Morgan, Lee Pace, Christopher Lee, Aunjanue Ellis, Michael Showers, Michael Badalucco

Titlu original: The Resident

Daca locuiesti singura, thrillerul Inamicul din umbra/ The Resident e facut pentru tine si sigur iti va trezi sentimente noi referitoare la zgomotele pe care le auzi noaptea sau umbrele pe care le vezi uneori si te gandesti ca sunt produse de farurile vreunei masini ratacite. De asemenea, filmul reinvie senzatia sinistra legata de cladirile foarte vechi, pline de istorie, care emana prezenta paranormala si care sunt aduse in prezent prin tehnologie ultramoderna. Debutantul scenarist/ regizor Antti Jokinen incearca sa ne atate toate simturile cu scene in stilul lui Hitchcock, umbre sinistre si decoruri misterioase obtinand un film-noir de exceptie.

Hilary Swank divorteaza si se muta singura

Povestea filmului Inamicul din umbra/ The Resident o urmareste pe Juliet (Hilary Swank), chirurg in Brooklyn, care tocmai a iesit dintr-o casnicie destul de urata si decide sa ia viata de la inceput mutandu-se singura intr-un nou apartament. Nu-i vine sa creada cat de norocoasa este atunci cand gaseste un apartament plin de personalitate cu o priveliste minunata spre rau si cu un proprietar foarte sexi si intelegator, interpretat de Jeffrey Dean Morgan. Insa, lucrurile se transforma repede in cosmar, dupa ce traieste un moment foarte intim alaturi de Max (Morgan), pentru ca acesta dezvolta o obsesie agrasiva fata de ea. Situatia scapa de sub control in momentul in care fostul sot reintra in viata femeii.

Inamicul din umbra/ The Resident se bazeaza pe minunata constructie a personajelor. Incearca sa distraga atentia de la elementele horror si se concentreaza pe luptele psihologice si schimbul de replici dintre acestea. De altfel, personajul negativ este cunoscut inca de la inceput, astfel incat elementul surpriza este lipsit de valoare. Asa ca, suspansul se invarte in jurul felului in care personajul lui Jeffrey Dean Morgan isi va incepe hartuirea.

Fiori de groaza bantuie actiunea

Actiunea filmului are o desfasurare foarte placuta contruind o relatie plauzibila intre Juliet si Max. Pe alocuri se simte o inconsistenta a ingrigii, atenuata de buna interpretare a personajelor. In ceea ce priveste abordarea psihologica, thrillerul nu exceleaza prin originalitate, teama fiind redata prin acorduri muzicale dramatice si ascutite.

Distributia este foarte variata, insa regizorul Jokinen mizeaza pe realismul personajului principal – Max. Hilary Swank interpreteaza rolul unei femei puternice, ne poarta prin intreaga poveste a divortului fara sa ne provoace mila si ne da fiori din cauza cosmarului pe care il traieste. Este o actrita foarte expresiva, motiv pentru care acest rol i se potriveste ca o manusa. Dean Morgan arata incredibil de bine si tocmai de aceea rolul de raufacator psihopat nu ii vine prea bine.

Inamicul din umbra/ The Resident reuseste sa isi atinga scopul, insa actiunea ar fi fost si mai interesanta daca ar fi existat cateva semne de intrebare, cateva portite care sa ii permita telespectatorului sa isi imagineze cam care ar fi urmarea. Totusi, thrillerul triumfa prin faptul ca te face sa tii atat cu femeia aflata in pericol, cat si cu barbatul obsedat din rolul negativ.

Inamicul din umbra

The Resident

Inamicul din umbra

Nota: 4.8/5 (16 voturi)

Pret: 49,90RON

Stoc: Disponibil

Sinopsis Inamicul din umbra / The Resident:

Dupa ce se desparte de sot, doctorita Juliet Dermer  (Hilary Swank) decide sa isi traiasca viata pe cont propriu si se muta intr-un apartament din cartierul new yorkez Brooklyn, incantata de camerele spatioase, privelistea splendida si proprietarul indemanatic pe nume Max (Jeffrey Dean Morgan). Fara sa stie, Juliet devine una dintre cele trei milioane de femei singure din Statele Unite ale Americii care se muta pentru prima data intr-o locuinta noua si uita sa schimbe incuietorile de la usi, bazandu-se in mod eronat pe buna-credinta a vecinilor si a proprietarilor.

O serie de intamplari bizare si infricosatoare petrecute in apartament o determina pe doctorita sa suspecteze ca este hartuita de catre un necunoscut cu intentii neortodoxe, care ii urmareste fiecare miscare si are acces in locuinta ei. Juliet Dermer (Hilary Swank) este implicata involuntar intr-un joc de-a soarecele si pisica si simte ca nu poate avea incredere in nimeni, nici macar in proprietarul pe care il considerase initial amabil, sarmant si saritor si care acum i se pare un obsedat periculos, ce a dezvoltat o pasiune morbida fata de ea in thrillerul Inamicul din umbra/ The Resident.