Inceputul unei idei…sfarsitul unui vis?

Regie: Christopher Nolan

Actori: Leonardo DiCaprio, Michael Caine, Ken Watanabe, Marion Cotillard, Ellen Page, Tom Berenger, Joseph Gordon-Levitt

Titul original: Inception

Creierul uman este un labirint exrem de complicat si fara iesire. Multi savanti au incercat si incearca in continuare sa afle mecanismul de functionare al acestuia. Insa pe langa functiile “mecanice” creierul mai are cateva straturi ascunse pe care noi le numim “subconstient”. Este locul de unde se nasc ideile si cresc visele. Si n-ar fi minunat ca tot ce construiesti mental sa devina realitate? Lumea pe cate ti-o imaginezi ar putea deveni palpabila. Ipoteza ca am putea trai intr-un coltisor al mintii este extrem de provocatoare si atractiva. Regizorul Christopher Nolan si actorul Leonardo DiCaprio reusesc sa dezvolte aceasta idee in thrillerul Inceputul / Inception, un film de 2 ore si jumatate care te tine in suspans din prima secunda.

Ce se intampla cand visul devine realitatea in care te scufunzi?

Inceputul / Inception este filmul anului…indraznesc eu sa prezic. Are toate ingredientele succesului: actori buni, subiect original, actiune, dramatism si povestea de iubire. Insa ceea ce socheaza este felul in care DiCaprio imbina o idee extraordinara cu propriile comeplexe si trairi, rezultatele fiind devastatoare pentru personajul pe care il interpreteaza.

Imagineaza-ti! Te trezesti subit pe nisipul ud al unei plaje insorite, avand in urechi doar zgomotul inconfundabil al valurilor marii. In departare doi copii se joaca in nisip. Esti intins pe plaja, iar spuma apei involburate iti loveste chipul. Privesti copiii si parca ii cunosti de undeva. Ai vrea sa ramai cu ei, dar stii ca ai de dus la bun sfarsit o misiune periculoasa de care depinde viitorul tau…Acesta este inceputul care te va prinde si iti va pune zeci de semne de intrebare.

Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) poate intra in mintea oamenilor pentru a extrage informatii. Aceasta calitate il face un hot extraordinar si candidatul ideal pentru o misiune extrem de dificila. Impreuna cu echipa lui de specialisti este angajat sa intre in mintea fiului unui mogul si sa-i implanteze o idee, care i-ar putea schimba complet destinul. Este o idee pe care subiectul acum o respinge total. De reusita acestei misiuni depinde viitorul lui Cobb.

Niciodata sa nu constuiesti un vis din amintiri!

Experienta construirii unui vis incepand de la cladiri si continuand cu oamenii din amintiri este pentru Cobb o rutina. Insa, regretul ca nu-si mai poate vedea copiii si vinovatia pe care o simte pentru moartea sotiei sale (interpretata de Marion Cotillard), nu ii permit sa cladeasca un vis curat. Amintiri dureroase i se strecoara mereu in minte si pun in pericol viata lui si a colegilor lui.

Sotia nu-i da pace si el n-are de gand sa dea drumul remuscarilor. O tine inchisa intr-un labirint al amintirilor si traieste alaturi de ea o viata dincolo de moarte. DiCaprio este un actor desavarsit in ceea ce priveste dramele. Interpreteaza rolul lui Cobb cu o seninatate dezarmanta. Alaturi de Ellen Page (Juno) si Joseph Gordon-Levitt (Fratii Bloom), actorul nostru dezvolta un subiect de film aflat la limita dintre thriller si SF.
In urma activitatii actoricesti si a aparitiilor publice din acest an, Leonardo DiCaprio poate fi numit cu usurinta actorul anului. Dupa Shutter Island si Inceputul / Inception, premiul Oscar pentru Cel mai bun actor este iminent. DiCaprio a dovedit ca poate interpreta roluri extrem de complexe, cu o incarcatura sentimental impresionanta si cu un mesaj clar pentru public.

Inceputul / Inception este filmul care pune sub semnul intrebarii limita dintre nebunie si realitate. Trebuie adaugat in videoteca personala! Nu-l ratati!