Jennifer Lopez are un Plan de rezerva ilar

Regie: Alan Poul

Actori: Jennifer Lopez, Alex O’Loughlin, Michaela Watkins, Eric Christian Olsen, Anthony Anderson

Titlu original: The Back-up Plan

Jennifer Lopez
mai pune o caramida la temelia carierei ei de actrita si accepta un rol despre care as putea spune ca ii vine ca o manusa – interpreteaza rolul unei mame de gemeni – ceea ce este si in realitate. In ultima vreme actrita / cantareata si-a concentrat toata atentia asupra familiei sale, ingnorand aproape complet partea profesionala. Pobabil acesta este si motivul pentru care a acceptat sa revina in fata camerelor de filmat in rolul unei femei a carei dorinte arzatoare este aceea de a-si intemeia o familie. Jennifer Lopez este abonata comediilor romantice, iar genul o avantajeaza de minune. Asa ca filmul Plan de rezerva / The Back-up Plan o sa fie o vizionare placuta, fara surprize.

Doar mama? Fara tata?

Personajul central este este Zoe (Jennifer Lopez), o femeie recent trecuta de 30 de ani, foarte ocupata cu magazinul de animale pe care il detine si foarte singura in acelasi timp. Deceptiile suferite pe plan sentimental la care se mai adauga si depresia varstei, o fac pe aceasta sa dea buzna in cabinetul medicului ginecolog pentru o inseminare artificiala. Fara sa stea prea mult pe ganduri, Zoe accepta sa urmeze tratamentul medicului si viseaza la ziua in care va deveni mamica…singura. Pentru ca tranzitia sa fie cat mai usor de suportat, femeia se inscrie intr-un grup ce sprijina mamele singure.

Mamele din acest grup sunt cele care vor ajunge sa o inteleaga cel mai bine si sa ii fie prietene. Insa…ce prietene?! Fiecare dintre ele are cate o problema existentiala – una mai grava ca cealalta. Si niciuna nu accepta ideea ca vreo integranta a grupului sa gaseasca un tata pentru copil si sa se casatoreasca…

Dar, Zoe da peste iubirea vietii ei exact in ziua in care afla ca a ramas insarcinata. Stan (Alex O’Loughlin) este aratosul barbat care i-a furat inima si taxiul. Primul schimb de replici a fost unul intepator si ironic, exact asa cum se intampla in film cu marile iubiri. Atractia dintre cei doi este mai mult decat evidenta, iar replicile acide si privirile patrunzatoare nu fac decat sa intareasca acest lucru.

Copii deja avem…trebuie doar sa ne potrivim…

Atractia este imposibil de ascuns din ambele parti. Prin urmare nu ramane decat sa incerce sa aiba o relatie si poate, la un moment dat, o “familie”. Zoe se indragosteste tot mai tare, insa pe zi ce trece simptomele sarcinii devin tot mai evindente…si acum nu ma refer la cresterea diametrului sau rotunjimii pantecului. Ma refer mai degraba la poftele inopinate si imposibil de controlat, la schimbarile hormonale si cele de atitudine. Dar cum fiecare se vede prin prisma propriului complex, Stan crede ca iubita lui este rece uneori pentru ca nu ii convine lipsa lui de studii superioare. Cum spuneam: Fiecare cu complexul sau…

Subiectul filmului Plan de rezerva / The Back-up Plan este unul extrem de familiar. Se intampla deseori ca, din varii motive, o femeie sa fie nevoita sa isi creasca singura copiii, renuntand astfel la ideea de a se mai indragosti. Comedia situatiei apare tocmai in momentele de realism brut. Problemele personajelor, desi ar putea fi ale noastre, sunt extrem de amuzante tocmai pentru ca sunt prezentate intr-o varianta inedita. Simptomele unei sarcini devin mai usor de inteles.

Atunci cand vorbim despre sarcina, nu ne gandim decat la dragalasenia de bebelus ce rezulta. Niciodata nu dam atentie detaliilor legate de modificarile hormonale. Nici proaspetele mamici, nici proaspetii tatici nu indraznesc sa deschida subiectul…parca ar fi tabu. De aceea, Plan de rezerva / The Back-up Plan atinge niste puncte sensibile, pe care apoi le ridiculizeaza in favoarea tabloului general (rezultatul fiind un copil care merita orice sacrificiu).

Filmul Plan de rezerva / The Back-up Plan nu are nimic obisnuit dintr-o comedie romantica. Este o lectie cuminte de morala, care te incurajeaza mereu sa speri si sa nu te lasi prada deznadejdii, pentru ca alternativa iti poate complica si mai tare viata.