Johnny Depp, de la pirat la vampir cuceritor

Regie: Tim Burton

Actori: Michelle Pfeiffer, Johnny Depp, Eva Green

Titlu: Dark Shadows

Categoric este timpul ideal ca persaonajele mistice sa cucereasca lumea cinematografica si pe spectatorii ei. Dupa ce vampirul Edward a frant inimile a milioane de adolescente, varcolacul Jacob a cucerit treptat alte milioane de domnisoare, acum este randul simpaticului Barnabas sa provoace cateva reactii in lant la nivel sentimental. Johnny Depp nu se dezminte nici de aceasta data si face un rol controversat, plin de personalitate si umor, cu usoare nuante intunecate.

Acelasi, dupa doua secole

Premisa de la care porneste intreaga poveste este, evident, iubirea.  Genul acela de iubire pacatoasa, care mistuie, chinuie, innebuneste, de care ai vrea sa poti scapa, dar care iti transforma toate calitatile in arme letale pentru razbunare si nu o poti evita. Bietul (si nu prea!) Barnabas este victima unei astfel de iubiri, caci se lasa sedus de o vrajitoare aparent inofensiva si mai apoi transformat intr-o creatura blestemata, nemuritoare si insetata de sange.

Legat cu lanturi si ingropat la 10 metri sub pamant pentru ca a indraznit sa o refuze pe vrajitoare Angelique, iar intregul sat l-a condamnat pentru ca devenise un pradator fara vointa, Barnabas ajunge sa revada lumina lunii abia dupa doua secole.

Acum, in anul 1972, lumea este atat de schimbata, incat pentru Barnabas orice progres tehnologic inseamna o noua creatie diabolica. Impunatoarea lui locuinta se afla in posesia urmasilor lui, o familie numeroasa plina de complexe si probleme. Pe langa o afacere falimentara, fantome, varcolaci si vanatori de averi, vampirul Barnabas trebuie sa se lupte din nou cu cel mai aprig dusman al sau, Angelique.

Umbre din jocuri de lumini

Umbre intunecate
este o mare adunatura de intamplari, povesti si personaje problematice, construite pe o fundatie neconsolidata. Exista cateva hibe de context complet insesizabile daca te lasi purtat de jocul actoricesc si dialogurile comice savuroase. Johnny Depp, ca de obicei, e impecabil si reuseste fara efort sa fortifice veridicitatea unui personaj improbabil. Eva Green da davada de creativitate si inspiratie in interpretarea unei vrajitorare ba buna ba rea, ba iertatoare ba razbunatoare, ba atragatoare ba monstru si ba dezinteresata ba materialista. Portretul dualitatii acesteia se intregeste direct proportional cu evolutia si integrarea lui Barnabas in noul decor.

Din distributie mai face parte Michelle Pfeiffer, in rol de mama si cap de famile, care nu-si pierde nicio secunda cumpatul si da dovada de multa stapanire de sine. Nu e de ignorat nici prezenta Helenei Bonham Carter, o actrita obisnuita cu deghizarile, care nu dezvaluie niciodata inca de la inceput adevarata motivatie a personajului sau.

Cu o distributie complexa si stralucitoare, o actiune bazata pe umor si cu mici accente morbide, filmul Umbre intunecate va incanta publicul iubitor de mici subtilitati si rasturnari de situatie.