Juramantul, povestea unei iubiri redescoperite

Regie: Michael Sucsy

Actori: Rachel McAdams, Channing Tatum

Titlu original: The Vow

Iubirea a fost intotdeauna cel mai exploatat sentiment in toate domeniile, indiferent ca a fost vorba despre arta, sport sau afaceri. Cantata in hiturile momentului, detaliata in scrieri clasice si reconstituita in cele mai emotionante filme, dragostea pune in miscare intregul mecanism al omenirii, incluzand aici si profanul aspect al perpetuarii speciei. Sentimentul acesta este atat de complex incat trebuie intotdeauna demontrat, insa cum poti demonstra ca iubesti pe cineva daca pesroana respectiva nu-si mai aminteste de tine?

Lupta intre doua realitati

Inspirat din fapte reale, filmul Juramantul urmareste sa raspunda cu naturalete acestei intrebari. Actorii care interpreteaza rolurile protagonistilor indragostiti sunt Rachel McAdams si Channing Tatum, doi dinrtre cei mai atragatori si promovati actori ai momentului.

Dupa un accident de automobil stupid si o perioada relativ mare de convalescenta, Paige (McAdams) se trezeste din coma fara niciun fel de amintire despre ultimii ani si actualul ei sot. Leo (Tatum) este absolute dezolat de schimbarea radicala a sotiei sale din urma accidentului si simte ca lupta in zadar pentru iubirea ei.

El incearca sa o aduca in locuri si situatii in care ea se simtea bine inainte. Insa toate incercarile culmineaza dezastruos pentru ca Paige se simte fortata sa isi aminteasca, sa aiba sentimente pe care nu si le mai aminteste si o atitudine impusa.

Drumul spre maturitate

Leo se trezeste pus in situatia de a fi nevoit sa recucereasca aceeasi femeie cu care s-a casatorit, desi nu i-a gresit cu nimic. Acesta trece rapid de la extaz la agonie, de la bucuria de a-si vedea sotia trezita din coma, la durerea de a nu o mai putea strange in brate, pentru ca ea nu-l mai recunoaste. Desi accidentul a avut consecinte mai grave asupra lui Paige, aceasta le resimte mai putin decat Leo. Ea se complace sa traisca in realitatea la care creierul ei o limiteaza, fara sa isi puna alte intrebari sau sa incerce sa isi regaseasca drumul catre actualul sot.

Devenita celebra dupa rolul din Jurnalul, Rachel McAdams si-a continuat cariera cu filme dintre cele mai diverse, fara a atinge insa popularitatea personajului Allie. Facand o paralela intre cele doua filme, evolutia actritei este evidenta. De aceasta data, Rachel interepreteaza un rol mult mai matur, bine documentat si bazat pe fapte reale, lasand sa se inteleaga profesionismul si o capacitate crescanda de a juca.

Daca pentru Rachel McAdams filmele de dragoste sunt un domeniu destul de familiar, pentru partenerul acesteia, Channing Tatum, actiunea este categoria preferata. Admirabili la ambii actori este felul in care au incercat sa varieze genurile actoricesti, acceptand orice provocare. Aflati deja pe culmea celebritatii, sunt sigura ca cei doi mai au inca multe de aratat si ne vor sursprinde cu fiecare nou proiect.