Justin Timberlake si Mila Kunis au o Prietenie cu folos

Regie: Will Gluck

Actori: Mila Kunis, Emma Stone, Justin Timberlake, Woody Harrelson, Jenna Elfman, Patricia Clarkson, Richard Jenkins, Bryan Greenberg, Andy Samberg

Titlu original: Friends with Benefits
Intr-o perioada in care lumea filmului este cucerita de comedii si povesti romantice, am dat peste filmul atipic Prietenie cu folos/ Friends with Benefits, o comedie romantica despre viata reala, care nu e deloc ca in filme. Relatiile amoroase sunt greu de intretinut si parca nu mai conteaza sentimentele atunci cand iti doresti mai mult stabilitate emotionala decat dragoste adevarata. Comedia romantica este cuceritoare prin caracterul personajelor, comicul de situatie si chimia protagonistilor Justin Timberlake si Mila Kunis.

Fara obligatii, dar cu sentimente?

Justin Timberlake, care ne-a obisnuit cu rolurile de tocilar foarte atragator, il interpreteaza pe Dylan, un tip timid din Los Angeles chemat in New York pentru un post de conducere in cadrul revistei GQ. Cea care l-a descoperit este vanatoarea de talente, Jamie (Mila Kunis), o tipa foarte tupeista, obisnuita sa obtina mereu ce isi doreste. Legatura dintre cei doi depaseste limitele unei relatii strict profesionale, ajungand foarte buni prieteni.

Trecuti prin mai multe relatii esuate, Dylan si Jamie au renuntat la intalniri si la cautarea marii iubiri. Insa, hormonii isi spun si ei parerea, asa ca, in timpul unui film romantic foarte siropos urmarit la tv, cei doi prieteni decid sa isi duca prietenia la un alt nivel. Astfel, ei devin cei mai buni prieteni si in pat. Sub pretextul unei prietenii simple si neconditionate, cei doi isi marturisesc cele mai intime secrete si isi accepta tabieturile cele mai “dezgustatoare”.

Complet relaxati intr-o relatie pe care o considera lipsita de implicatii sentimentale, cei doi prieteni ajung sa isi cunoasca familiie si sa se descopere unul pe celalalt la fel de bine ca un cuplu cu 10 ani de casnicie. Doar ca, inima nu asculta argumente si isi face simtita prezenta. De aici incepe panica, iar prietenia e pe cale sa devina istorie.

Impreuna, impotriva asteptarilor

Filmul Prietenie cu folos/ Friends with Benefits incearca si reuseste sa vanda o portie de ras cuceritoare: parodiaza comediile romantice tipice urmand chiar regulile acestora. Filmul aduce in atentia publicului o serie de observatii pertinente, relevante pentru realitatea fiecaruia dintre noi. Personajele sunt pline de substanta si afectiune, consolidand actiunea filmului.

Kunis si Timberlake au o chimie foarte buna, rar intalnita in recentele filme de gen. Amandoi se distreaza de minune in film, sunt relaxati si bine sustinuti de personajele secundare Woody Harrelson si Richard Jenkins. Regizorul Will Gluck pune in valoare o poveste americana atipica, desfasurata in inima Americii si pune in valoare cateva cadre superbe si traditii specifice. Flash mob-urile arata foarte bine!

Filmului ii lipseste mai multa indrazneala pentru a soca prin unicitate. Totusi, asigura aproape doua ore de distractie si momente savuroase de romantism.