La pescuit in desert cu Ewan McGregor si Emily Blunt

Regie: Lasse Hallstrom

Actori: Emily Blunt, Ewan McGregor, Kristin Scott Thomas, Rachael Stirling

Titlu original: Salmon Fishing in the Yemen

Ideea utopica a unui seic de a realiza o crescatorie de somoni in desert nu reprezinta tocmai pretextul perfect pentru o comedie romantica. Totusi, La pescuit in desert/ Salmon Fishing in the Yemen cucereste din prima clipa in special datorita chimiei dintre protagonistii Ewan McGregor si Emily Blunt. Itele povestii sunt bine ancorate in context, fiecare scena are partea ei de relevanta pentru povestea de dragoste, dar si pentru micile delicii amuzante.

La pescuit prin politica

Desi il fascineaza lumea subacvatica, Alfred (McGregor) este obligat sa se ocupe mai multe de birocratie decat de studiul efectiv al pestilor. Cand purtatorul de cuvant al prim-ministrului britanic afla despre incapatanarea seicului de a transforma Yemen-ul intr-un paradis al pescuitorilor, simte imediat potentialul politic al asocierii Estului cu Vestul.

De aceea, il trimit pe Alfred in Yemen sa participe la realizarea visului arabului. Convins ca intregul plan este o nebunie irealizabila, Alfred se intalneste totusi cu Harriet (Blunt), reprezentanta seicului, pentru a analiza in detaliu planul de construire a unei pescarii.

Cine s-ar fi gandit ca logistica are ceva in comun cu dragostea?! Dar iata ca dupa mai multe intamplari intortocheate, lacrimi si studii indelungate, intre Harriet si Alfred incepe sa se infiripe o timida poveste de iubire.

La pescuit dupa romantism

Intregul film poarta o amprenta clar englezeasca. Fiecare dialog si fiecare gest sunt atent studiate si exersate astfel incat sa para totul “politically correct”. Exista si un anumit grad de cenzura, deoarece relatia dintre cei doi este transpusa intr-o maniera inocenta, privata de trivialitati, personajele sunt pline de optimism si curaj in fata greutatilor sau a violentei.

In doar cateva cuvinte, filmul emana doar bunadispozitie, atrage printr-un crescendo emotional si te transpune intr-un univers de reverie, unde orice utopie poate fi realizata.