Paul Bettany poarta razboiul credintei in Priest: Razbunatorul

Regie: Scott Charles Stewart

Actori: Paul Bettany, Karl Urban, Cam Gigandet, Maggie Q, Lily Collins, Brad Dourif, Christopher Plummer

Titlu original: Priest

Pentru un preot catolic retras, care nu mai crede in biserica dar pastreaza vie credinta in Dumnezeu, viata pe cont propriu este un calvar. Dar cand traiesti intr-o lume in care oamenii duc o lupta crunta cu vampirii pentru suprematie, dilemele religioase sunt ultima grija. Filmul Priest: Razbunatorul creioneaza o astfel de lume in care incadreaza trairile interioare ale unui singur om intr-un mediu ostil si terifiant. Analizand mecanismele care il pun in functiune, filmul este si o alegorie a criticii la adresa bisericii catolice pentru mai multe masuri intransigente si inumane din prezent. Totusi, actiunea transforma criza de credinta a unui om de varsta a doua intr-o atractie la moda si un film de actiune palpitant.

Intre credinta si razbunare

Priest: Razbunatorul porneste cu un prolog animat care traseaza primele cadre ale unei lumi alternative foarte dure. Razboiul secular dintre oameni si vampiri este atat de puternic incat a fost infiintat un grup de mercenari de elita denumiti “The Priests/ Preotii” pentru a extermina entitatile sugatoare de sange. Dupa ce oamenii se retrageau in orase conduse de Biserica si imprejmuite de ziduri de nepatruns, luptatorii erau trimisi sa extermine toti vampirii din vecinatate. Mistuit de sechele si amintiri negre, eroul nostru, Priest, decide sa se retraga din razboi si sa traiasca linistit intr-unul din aceste orase.

In urma unui atac fulgerator al vampirilor, nepoata lui Priest (Paul Bettany) este rapita, iar fratele sau ucis. Impreuna cu seriful Hicks (Cam Gigandet), luptatorul pleaca intr-o incursiune periculoasa in lumea vampirilor in care va fi nevoit sa isi infrunte cele mai negre cosmaruri. In misiunea sa, Priest se infrunta atat cu vampiri periculosi cat si cu oameni orbiti de crdinta. Cum Priest nu e nici pe departe vreun Blade sau vreo Alice (din Resident Evil), in ajutorul sau mai vine si un grup de luptatori condusi de Preoteasa Maggie Q.

Lipsit de substrat, dar plin consistenta

Actiunea din Priest: Razbunatorul este abordata socant de direct – incluzand aici si dialogurile – fara a lasa loc de interpretare. Paul Bettany insufleteste personajul si ii acorda sensibilitate sub un asptect inchistat de mercenar, fiind deja obisnuit cu rolul de samaritean credincios, dupa ce a interpretat un personaj asemanator in filmul Legiunea/Legion. Maggie Q construieste si ea un personaj stabil, care arata incredibil de bine in scenele slow-motion in care se bate cu vampirii.

Priest: Razbunatorul este cel mai nou film al lui Scott Charles Stewart, care a regizat si Legiunea/Legion si in care rolul principal l-a avut tot Paul Bettany.

Din 14 septembrie vei putea comanda filmul in patru variante atractive: pe DVD, Blu-ray, Blu-ray in carcasa metalica de colectie si in Blu-ray 3D, aducand efectele 3D din cinema direct in casa ta. Toate aceste editii contin si elemente bonus nemaivazute pana acum: scene cazute la montaj si scene extinse, crearea lumii Razbunatorului, comentariile producatorilor si actorilor din distributie si exclusiv pe Blu-ray g loante si crucifixe: experienta picture-in-picture.