Politistii din Brooklyn intra in razboi

Regie: Antoine Fuqua

Actori: Richard Gere, Don Cheadle, Ethan Hawke, Wesley Snipes

Titlui original: Brooklyn’s Finest
Primul lucru pe care trebuie sa il faci inainte sa te uiti la filmul de fata este sa pornesti la vizionare cu putina rabdare, intrucat povestea din „Politisti in Brooklyn / Brooklyn’s Finest” nu se bazeaza pe situatii foarte tensionate sau intamplari iesite din comun, ci pe o constructie relativ lenta menita sa defineasca detaliat si verosimil atmosfera si personajele peliculei. Si ca sa va conving ca filmul merita rabdarea invocata, va spun ca in postura de regizor il regasim pe Antoine Fuqua, cel care a regizat si „Zi de instructie / Training Day” (2001).

Trei politisti, trei decizii capitale

Actiunea din „Politisti in Brooklyn / Brooklyn’s Finest” are loc intr-una dintre cele mai rau famate zone ale Brooklynului, Brownsville, avandu-i ca protagonisti pe trei politisti fara absolut nici o legatura intre ei, dar pe care destinul ii va aduce intamplator impreuna la finalul filmului. Salvatore Procida (Ethan Hawke), primul dintre ei, este detectiv la divizia de combatere a traficului de droguri. Are doi copii si sotia e pe cale sa aduca pe lume gemeni, ceea ce inseamna ca veniturile sale actuale nu mai sunt de ajuns pentru a-si sustine familia. De aceea, Sal nu se da inapoi de la a fura din banii descoperiti in timpul raidurilor antidrog, atunci cand nimeni nu il vede.

Cel de-al doilea politist este Eddie Dugan (Richard Gere). Eddie mai are o saptamana pana la pensie si nu poate spune ca activitatea de teren ii va lipsi. Ba dimpotriva, intrucat Eddie n-a fost niciodata un om pentru care meseria de politist sa insemne ceva, preferand sa se uite in alta parte ori de cate ori situatia i-a permis. Mai mult, nici viata nu pare sa mai insemne multe pentru el, lui Eddie fiindu-i tot mai greu sa se ridice din pat dimineata. Alinarea lui este o prostituata pe care o frecventeaza din cand in cand si care este, de fapt, singura lui prietena. Asa ca, in momentul in care este anuntat ca pentru o saptamana va trebui sa insoteasca recruti in cartierele dure ale Brooklynului, nu este foarte incantat.

Clarence „Tango” Butler (Don Cheadle), cel de-al treilea personaj principal, este un detectiv sub acoperire infiltrat in lumea traficantilor de droguri. I s-a promis o promovare daca ii va ajuta pe agentii federali insarcinati cu cazul sa il prinda pe Caz (Wesley Snipes), unul dintre cei mai puternici traficanti de droguri din zona, recent eliberat din inchisoare. Tango insa se afla in fata unei dileme morale, intrucat Caz i-a salvat viata si nu vrea sa il bage din nou in puscarie.

Fiecare dintre cei trei va ajunge in fata unei decizii cruciale. Sal va avea de ales intre familie si lege, Eddie intre indiferenta si sansa de a da sens, pe ultima suta de meri, unei cariere irosite, iar Tango intre datorie si prietenie. Aceste decizii ii vor aduce la final impreuna si, fara a tine cont de justetea alegerii pe care au facut-o, hazardul isi va lasa amprenta asupra destinelor celor trei intr-un mod tragic sau eliberator.

Un film sustinut din plin de prestatiile excelente ale actorilor principali

Povestea filmului nu este nici prea-prea, nici foarte-foarte, insa modul in care este spusa si jocul excelent al actorilor principali reusesc sa compenseze si sa dea valoare filmului. Pentru ca in „Politisti in Brooklyn / Brooklyn’s Finest” nu este vorba despre politisti corupti sau indiferenti, ci despre bine asa cum este perceput de fiecare om in parte.

Din castul principal, Richard Gere si Wesley Snipes mi-au oferit cea mai placuta surpriza. Rolul facut de Richard Gere este tern, nesemnificativ, de ignorat, dar intr-un sens pozitiv, pentru ca ilustreaza perfect atitudinea personajului pe care il interpreteaza. Wesley Snipes este si el impresionant in rolul lui Caz pentru ca reuseste sa se desprinda cu usurinta de personajul-tip pe care l-a interpretat in majoritatea filmelor sale si sa convinga in postura de traficant de droguri periculos prin duritatea naturala cu care abordeaza gesturile si dialogurile personajului sau. Cat despre Don Cheadle si Ethan Hawke, cei doi reusesc se mentina la acelasi nivel ridicat al interpretarii, insa personajele pe care le joaca nu le ofera tot timpul sansa sa evite mici clisee si exagerari.