Povestea unui campion – Viata nu e doar in alb si negru

Regie: John Lee Hancock

Actori: Quinton Aaron, Tim McGraw, Sandra Bullock

Titlu original: The Blind Side

Bazat pe fapte adevarate, filmul Povestea unui campion / The Blind Side este ca o doza de energie, un indemn la optimism, desi inceputul iti cam lasa un gust amarui. Nu oricine poate avea indrazneala sau curajul de a ecraniza un astfel de subiect, insa realizatorii acestui proiect au decis sa nu dea importanta criticilor. Drept dovada, filmul a fost premiat de mai multe ori, protagonista Sandra Bulock reusind chiar sa obtina un Oscar pentru Cea mai buna actrita.

In centrul acestei povesti familiare, dar extrem de fascinate se afla doua personaje contrastante, a caror caracterizare devine foarte interesanta. Asa cum au apreciat criticii de la Hollywood, primul personaj, interpretat de Quinton Aaron, este un Forest Gump obez si negru, iar cel de-al doilea, jucat de Sandra Bullock, seamana foarte mult cu o Erin Bronckovich mult mai stilata.

Un orfan primeste sansa la un viitor linistit

Michael Oher (Quinton Aaron) este un adolescent afro-american orfan, unul din miile de copii abandonati pe strada de femei iresponsabile dependente de droguri. Un urias bland, cu mari dificultati de invatare si o personalitate aparent stearsa, Michael isi face o intrare norocoasa in randul elevilor de la o Scoala Crestina din Memphis, o institutie foare bine vazuta in comunitate.

Unul din profesorii de sport din scoala considera ca Michael ar putea avea calitatile potrivite pentru a ocupa locul de jucator in aparare in echipa de fotbal american a scolii si ii acorda sansa de a se alatura acesteia si de a juca alaturi de cei mai populari baieti din scoala. Michael accepta incantat propunerea si incepe sa se antreneze in secret, noaptea, in sala de gimnastica.

Insa nu atata timp cat are ceva de zis si Leigh Anne Tuohy (Sandra Bullock), sotia unui mogul al fast-food-ului foarte incapatanata. Din momentul in care aceasta intelege situatia baiatului, isi propune sa-l puna pe picioare si sa-i ofere posibilitatea de a se dezvolta intr-o familie iubitoare. Asa ca il ia in casa ei.

Sotul lui Leigh Anne (Tim McGraw) si copiii acestora (Lily Collins si Jae Head) stiu foarte bine ca nu trebuie sa se amestece in planurile ei de Zana-buna. Sprijinul pe care aceasta familie i-l acorda lui Michael este impresionant si il ajuta pe tanar sa se dezvolte psihic, dar si sa-si urmeze cu pasiune si talent cariera inceputa in fotbal.

O lectie de Oscar

Performantele actoricesti aratate in acest film depasesc orice asteptare, desi, cu exceptia lui Bullock, distributia nu cuprinde actori foarte cunoscuti. Aaron joaca un rol extrem de dificil cu o naturalete iesita din comun. La randul ei, Sandra Bullock isi interpreteaza rolul impecabil. Iar pentru o actrita de calibrul ei, nici nu se putea altfel. Povestea unui campion / The Blind Side i-a adus acesteia premiul Oscar pentru Cea mai buna actrita.

Povestea unui campion / The Blind Side puncteaza pe langa drama copilului abandonat si cateva aspecte legate de rasism si diferentele de clasa sociala. Insa toate acestea nu urmaresc decat sa impresioneze publicul, sa il faca se reflecte asupra relatiilor sociale si sa fie mai bun si altruist. Daca filmul a reusit sa realizeze acest lucru macar cu o mica parte si telespectatorii sai, atunci succesul a fost atins.