Razboiul continua in Underworld: Trezirea la viata

Regie: Måns Mårlind

Actori: Kate Beckinsale, Stephen Rea, Michael Ealy, Charles Dance

Titlu original: Underworld Awakening
De la prima parte a seriei Underworld, popularitatea vampirilor si a varcolacilor a crescut direct proportional cu numarul de lansari cinematografice tematice. Asa se explica faptul a acum am ajunsa sa lansam pe DVD cea de-a patra parte a francizei, Underworld: Trezirea la viata. Si tot asa publicul a uitat sa mai tina cu propria rasa si a coalizat cu vampirii, pe masura ce acestia au devenit mai umani in sentimente. Figura emblematica a “lumii de dincolo”, Kate Beckinsale, revine cu forte naucitoare si o noua misiune… personala de aceasta data.

Lupta pentru supravietuire

Dupa ce a fost inchisa intr-un laborator si supusa unor experimente oribile timp de 12 ani, Selene (Kate Beckinsale) evadeaza si ajunge intr-o lume pe care nu o mai recunoaste. Aici, vampirii si varcolacii traiesc in subteran ascunsi de ochii oamenilor si tematori pentru ziua de maine. Desi puterea acestor vietati este net superioara, oamenii au pornit un razboi de “purificare”, pe care par sa il castige.

In plus, Selene descopera un secret care ii va schimba viata total. Este acel gen de secret pe care trebuie sa il protejeze chiar cu pretul vietii. Intre pierderea marii iubiri si redescoperirea unui nou inceput, femeia trebuie sa isi gaseasca echilibrul emotional si sa fie suficient de puternica incat sa-si apere viata. Condusi de Selene, vampirii decid sa lupte impotriva complotului pregatit de varcolaci.

Actiune, actiune, actiune

Dincolo de efectele speciale senzationale, o grafica splendid insotita de o coloana sonora incitanta si actiune cat cuprinde, filmul Underworld: Trezirea la viata nu pune accent pe niciuna dintre firele epice ale povestii. Desi exista potential pentru dezvoltarea multor personaje secundare, actiunea filmului se axeaza pe un subiect liniar, oarecum familiar noua, existand un singur element-surpriza esential.

Si totusi, nu urmaresti un film ca Underworld pentru ca te astepti ca conexiuni psihologice complexe, dialoguri cu dublu inteles sau traume inimaginabile. Avem de-a face cu personaje fantastice, al caror unic instinct este supravietuirea, in ciuda puterilor uriase pe care le detin, care nu prevaleaza prin curaj, dar care te pot tine cu sufletul la gura pana la ultima secventa.