Surori de sange…pentru un secret morbid

Regie: Stewart Hendler

Actori: Rumer Willis, Jamie Chung, Briana Evigan, Carrie Fisher

Titlu original: Sorority Row

Avem o mana de studente care fac parte dintr-o sororitate (alta traducere n-am gasit pentru sorority) si, la un moment dat, o sa avem un criminal care si-a facut un scop declarat din a le hacui, una cate una. E clar, nu poate fi vorba decat de un slasher film! Personal, privesc acest gen de productii doar ca pe niste horror-uri pentru adolescenti – adica mai putin demne de a fi luate cu adevarat in serios. Pe langa faptul ca majoritatea sunt cu adolescenti, filmele acestea au cateva particularitiati ale lor: sunt destul de cheesy prin unele parti, lipsite de logica si expeditive prin altele, dar per total distractive si cu doze relativ satisfacatoare de fiori destinati privitorului.

Prima jumatate a filmului de fata m-a luat insa prin surprindere prin faptul ca nu s-a incadrat in descrierea de mai sus si a fost neasteptat de bine facuta. Mai ca era sa zic ca e un horror bun raportat la toate filmele de groaza, dar din pacate de la cealalta jumatate incolo „Sorority Row / Surori de sange” se moleseste treptat, devine lenes si la final se culca plictisit, asemenea celui care il priveste.

O gluma care ia o turnura mortala

Povestea debuteaza intr-un stil tipic american. Cassidy, Jessica, Claire, Ellie, Chugs si Megan sunt prietene foarte bune si fac parte din aceeasi sororitate, cu tot ce inseamna asta: petreceri salbatice, mult alcool si multi baieti. In timpul ultimei petreceri, Megan descopera ca Garret, prietenul ei, o insala. Cu ajutorul „surorilor”, ii pregateste acestuia o surpriza morbida, drept razbunare: in timp ce se giugiulesc, Megan se preface ca ii este foarte rau. Fetele, impreuna cu Garret, pleaca spre spital, dar pe drum Megan „moare”. Opriti langa drum, fetele il baga in sperieti pe Garret cand se apuca sa discute despre cum ar putea scapa de cadavru.

In timp ce prietenul ei este absolut socat, Megan le arunca pe furis priviri complice si amuzate prietenelor ei. Planul lor se rupe, insa, in momentul in care fetele mentioneaza ca ar trebui sa ii scoata lui Megan aerul din plamani si sa o arunce intr-un put abandonat. Panicat, Garret apuca o cheie de roti in cruce si i-o infige lui Megan in piept, omorand-o pe bune. Dupa ce trec peste socul de fi contribuit la uciderea prietenei lor, fetele se decid intr-un final sa o arunce in put. Cassidy, singura care se impotriveste, este obligata sa le urmeze planul, altfel vor spune politiei ca ea a fost criminala.

Opt luni mai tarziu, in timpul petrecerii de dupa absolvire, fetele primesc pe telefon o poza in care se poate vedea arma cu care a fost ucisa Megan. Toate, cu exceptia Jessicai, se sperie. Jessica este convinsa ca este o gluma de-a lui Garret, care dupa incident a inceput sa faca psihoterapie, deci clar e putin sarit de pe fix. Ceea ce parea insa doar o gluma capata accente infioratoare cand prima dintre ele este ucisa cu sange rece de un criminal imbracat in roba neagra, cu o arma care seamana foarte mult cu cea care a omorat-o pe Megan.

Mica lor gluma s-a transformat intr-o cursa de pe viata si pe moarte: trebuie sa faca tot posibilul pentru a descoperi cine incearca sa le omoare, in pofida tuturor indoielilor si suspiciunilor legate de „fata de langa”. Timpul este insa scurt si urmatoarea victima e mai aproape de moarte decat isi poate imagina oricare dintre ele…

Sorrority Row / Surori de sange”, un horror cu dubla personalitate

Prima parte a filmului este, cum am mai zis, surprinzator de bine realizata. Scenele-cheie sunt insotite de secretul terifiant al actiunii care urmeaza: te pacalesti singur ca anticipezi deznodamantul secventei numai pentru a fi luat prin surprindere de o izbucnire neprevazuta, violenta si sangeroasa. Arma crimei, una pe care n-am mai intalnit-o in vreun film de groaza pana acum (deci thumbs up pentru originalitate), isi face treaba de minune. Crimele sunt pe cat de inventive, pe atat de oripilante si de marcante.

Bineinteles, va sunt datoare si cu motivele pentru care nu mi-a placut a doua parte a peliculei. In clipa in care intrigile incep sa se despletasca si adevarata identitate a criminalului sa se contureze, misterul macabru se risipeste si, odata cu el, si capacitatea filmului de a iti oferi o sperietura veritabila. Tensiunea devine contrafacuta, crimele sunt bagatelizate intr-un mod infantil, iar actiunea isi pierdea puterea sub semnul unui scenariu ieftin. Practic, „Sorority Row / Surori de sange” se transforma inexplicabil intr-o productie straight-to-DVD.

Mi-as fi dorit mult ca „Sorority Row / Surori de sange” sa mentina ritmul si atmosfera de inceput pana la final. Ar fi fost un film de colectie. Asa insa, este doar unul dintre multele care sunt lansate in fiecare an. In concluzie, „Sorority Row / Surori de sange” este un slasher film partial peste medie.