Taylor Lautner este un adolescent pus pe actiune in Rapirea

Regie: John Singleton

Actori: Taylor Lautner, Sigourney Weaver, Lily Collins, Maria Bello, Alfred Molina, Jason Isaacs

Titlu original: Abduction
Filmul Rapirea/ Abduction este un action thriller, care m-a facut sa rad in hohote de la inceput pana la sfarsit. Repet, este un action thriller nu o comedie. Interesant totusi, este faptul ca actorul Taylor Lautner se ambitioneaza sa arate ca poate face mai mult decat un rol secundar de varcolac, intr-un film romantic si, s-ar putea, ca in viitorul nu foarte apropiat, sa si devina un erou de actiune. Nu va precipitati  cu entuziasmul inca! Recunosc ca mai trebuie sa creasca…

Un adolescent cu o alta identitate

Nathan (Taylor Lautner) este un adolescent rebel, cu dileme specifice varstei. Ii plac petrecerile si aventurile periculoase. In timp ce lucreaza cu o colega de clasa la un referat pentru scoala, tanarul descopera poza lui de cand era mic pe un site cu anunturi despre copii disparuti.

La scurt timp dupa aceasta intamplare, un grup de mascati inarmati ii sparg casa si ii asasineaza parintii. Acum, Nathan si colega lui Karen (Lily Collins) trebuie sa se ascunda pentru ca sunt urmariti de doua grupari periculoase, care urmaresc sa-l vada mort.

Si cam asta e povestea…trebuie sa recunosc, foarte slaba. Intriga este simpla si pe alocuri lipsita de credibilitate. Se vrea a fi un film atipic, care sa contrazica regulile generale ale unei actiuni, insa Rapirea/ Abduction nu resuseste sa faca acest lucru intr-o maniera lucida. Pe langa faptul ca este un film de actiune, povestea abordeaza cu mult haos desfasurarea evenimentelor si cu la fel de multa inertie escaladarea fireasca a personajelor.

Un final nesperat

Limitarile lui Taylor Lautner sunt vizibile inca de la prima scena. Actorul are mai mereu o privire distanta si nepasatoare, o atitudine detasata, iar povestea romantica pe care o traieste pare un tablou cu natura moarta. Totusi, tanarul isi arunca tricoul cat-colo de vreo doua ori, lasandu-si abdomenul bine lucrat la vedere, spre incantarea domnisoarelor.

Concluzia este una simpla: Rapirea/ Abduction a fost facut special pentru fanii “varcolacului” Taylor Lautner. Numai ei se pot concentra pe aspectul fizic al protagonistului ignorand complet logica actiunii. Nici macar prezenta episodica a celebrei actrite Sigourney Weaver nu poate imbunatati in vreun fel actiunea. Pentru cei care nu sunt fani Lautner si au crezut ca vor vedea un film plin de suspans si explozii, au nevoie de o dispozitie extrem de buna ca sa poata ajunge la finalul filmului.