Un cuplu mortal…tinta perfecta

Regie: Robert Luketic

Actori: Katherine Heigl, Ashton Kutcher, Tom Selleck, Catherine O’Hara, Katheryn Winnick, Usher Raymond

Titlu original: Killers
In comedia Un cuplu mortal / Killers, Spencer (interpretat de Ashton Kutcher) este un spion superb cu un trup perfect, care petrece cu fotomodele si conduce masini ultimul racnet atunci cand nu omoara, la bustul gol, oameni rai. Insa este pe cale sa renunte la meserie pentru ca tipii rai nu sunt intotdeauna…rai, iar viata linistita din suburbii incepe sa-i surada. Nu-i mai trebuie decat stimulentul potrivit! Si aici intervine Jen (Katherine Heigl), o femeie deprimata care incearca sa isi revina dupa ce logodnicul ei a parasit-o. Cei doi se intalnesc in Nisa, unde el se afla in misiune, iar ea in vacanta cu parintii. Nivelul comediei este elevat de un tata (Tom Selleck) exagerat de protectiv si o mama (Catherine O’Hara) care obisnuieste sa exagereze cu alcoolul. Cei doi ii reamintesc constant fiicei cat este de plictisitoare si ce viata comuna are, pentru ca niciodata nu vrea sa faca nimic indraznet.

Viata linistita din suburbii

Intalnirea dintre cei doi este fulgeratoare si…ciudata, iar atractia este incontestabila si evidenta din prima clipa. Jen si Spencer se indragostesc la prima vedere, iar relatia curge de la sine in cel mai normal mod cu putinta. In scurt timp se casatoresc, se muta in suburbii intr-o casuta superba, fiecare are cate o meserie si totul este perfect. Singurele probleme vin din partea vecinilor enervanti! Dar nu e greutate pe care dragostea lor sa n-o rezolve.

Spencer abandoneaza meseria de asasin, pana cand primeste un plic de la fostul sef si subit toata lumea din jurul lui incearca sa il omoare. Partea buna este ca barbatul e foarte bine pregatit pentru a face fata unei asemenea situatii, avand pistoale si alte arme ascunse prin toata casa. Jen afla adevarul despre trecutul sotului sau numai in momentul in care acesta se lupta cu unul dintre atacatori. Normal ca aceasta se sperie, este furioasa, iar armele o panicheaza. De aceea, Jen oscileaza intre a se lupta cu asasinii si a-i reprosa sotului minciunile si situatia in care a bagat-o.

Actiunea din fata cliseului

True Lies
, Mr. and Mrs. Smith sau alte comedii cu actiune au folosit, mai mult sau mai putin, acelasi subiect, indiferent ca e vorba despre sotul asasin platit sau cuplul de agenti sub acoperire. Daca True Lies a castigat avandu-l pe James Cameron ca regizor si pe Arnold Schwarzenegger ca protagonist, iar Mr. and Mrs. Smith s-a remarcat datorita perechii perfecte Brad Pitt – Angelina Jolie, Un cuplu mortal / Killers nu beneficiaza de aceste puncte forte. Cu toate acestea, filmul este foarte amuzant, protagonistii au carisma, iar finalul este surprinzator.

Ashton Kutcher
nu e cel mai bun actor, dar de data aceasta evita graba cu care a jucat in Mariaj de Vegas / What Happens in Vegas si reuseste sa produca replicile amuzante cu mai mare usurinta. Desi nu se pliaza foarte bine pe calapodul eroilor de actiune, actorul este foarte atragator, muncitor si productiv.

Katherine Heigle isi ia rolul un pic prea in serios. Asta probabil din cauza dramelor cu care se obisnuise (Grey’s Anatomy / Anatomia lui Grey). Desi a incercat sa patrunda si in sfera filmelor de comedie – de exemplu jucand alaturi de Gerard Butler in Adevarul gol-golut / The Ugly Truth – actrita in mod clar nu e facuta pentru acest gen. Ea este foarte frumoasa si foarte admirata in rolurile dramatice pe care le interpreteaza fara cusur.

Cea mai interesanta scena din film mi s-a parut cea in care Spencer si Jen, dupa o serie de lupte cu atacatorii, urmariri cu masinile si experiente mortale, ajung la o petrecere a vecinilor. Totul pare amenintator, iar ei trec prin multime gandindu-se ca oricare dintre ei ar putea fi un asasin si nu stiu sa recunoasca dusmanul. Un cuplu mortal / Killers este un film de vara savuros, este ca o placere vinovata pe care accepti sa o traiesti impreuna cu prietenii la un pahar rece de orice doriti voi.