Vedetele de la Hollywood au Sefi de cosmar

Regie : Seth Gordon

Actori : Jennifer Aniston, Colin Farrell, Kevin Spacey, Jamie Foxx, Donald Sutherland, Jason Bateman, Jason Sudeikis, Charlie Day

Titlu original: Horrible Bosses
Cateodata, distributia face mai mult decat filmul. Ei bine, comedia Sefi de cosmar/ Horrible Bosses nu face pace parte din aceasta categorie. Jason Bateman, Charile Day si Jason Sudeikis sunt foarte amuzanti in rolurile angajatilor neapreciati, transformati in infractori din cauza propriilor frustrari. Kevin Spacey, Jennifer Aniston si Colin Farrell savureaza comedia din pozitiile de sefi autoritari care isi tortureaza angajatii cu placere. Cireasa de pe tort o reprezinta furtunoasa aparitie a lui Jamie Foxx, care interpreteaza rolul unui asasin platit, angajat sa dea lectii. Cu o asemenea distributie si astfel de personaje, actiunea filmului va asigura aproximativ doua ore de distractie garantata.

Hotarati sa isi asasineze sefii

Desi nu urmareste sa dea vreo lectie moralista sau sa depaseasca limitele imaginatiei, Sefi de cosmar/ Horrible Bosses este una dintre cele mai bune comedii de gen. Filmul le da actorilor toata libertatea de a-si construi personajele, de a face improvizatii si de a-si folosi toata puterea in scopul amuzarii publicului. Kevin Spacey e de departe cel mai narcisist si nesuferit sef de pe planeta, care isi arata nonsalant lipsa de respect fata de angajatii sai. Colin Farrell, unul dintre cei mai atragatori actori americani, s-a lasat transformat de intr-un chelios cu suvita fluturanda “basesciana” extrem de rasist. Pe de cealalta parte, Jennifer Aniston ramane la fel de frumoasa si senzuala ca in comediile romantice cu care ne-a obisnuit, doar ca de aceasta data este provocator de rea.

Insa, povestea se axeaza pe trei prieteni terorizati de abuzurile sefilor. Jason Bateman este amagit cu o promotie de catre seful sau, care il pune sa munceasca peste program si sa manance tot felul de chestii nesanatoase. In momentul promovarii, acesta alege sa ii acorde promovarea celui mai bun din echipa: adica lui insusi. Jason Sudeikis are o sluba de vis pana cand patronul moare si ii lasa afacerea fiului sau, un drogat fara scrupule. In schimb, Charile Day are parte de hartuire in cel mai pur sens, pentru ca sefa lui il terorizeaza cu avansurile.

Mesaje criminale pentru orice angajat

Ajunsi la limita rabdarii, cei trei angajati asupriti decid sa contacteze un asasin platit care sa ii scape de sefii lor de cosmar. In urma unui atentat nereusit, acestia se hotarasc sa actioneze singuri si, in schimbul a 5000 de dolari, angajeaza un asasin care sa le dea lectii.

Desi finalul comediei nu straluceste prin cele mai bune alegeri, e usor sa ignori un mic esec atunci cand ai parte de atata distractie si buna interpretare. Sefi de cosmar/ Horrible Bosses urmeaza exemplul din Marea Mahmureala/ The Hangover in care prietenia dintre barbati atinge cote stranii de loialitate. Razbunarea suprema impotriva sefilor poate inspira si satisface imaginatia oricarui angajat spectator.